کد خبر: ۶۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
نماینده‌ جهرم اعتقاد دارد که شورا نهادی مردمی است که جایگاه نمایندگی در آن، افتخاری بوده و ارزش معنوی دارد و همین امر اهمیت کار در این نهاد را مشخص می‌کند.
ناطقان: محمدرضا رضایی کوچی گفت: شورا نهادی است که توسط مردم انتخاب می‌شود و جایگاهی افتخاری دارد. ارزش و بُعد معنوی شورا باعث می‌شود که نیروهای کارآمد برای کاندیداشدن به صحنه‌ انتخابات وارد شوند. تفکیک و شناساندن وظایف اصلی شورا راهی برای بالابردن انگیزه و حضور داشتن در صحنه‌ انتخابات است.

رضایی گفت: شوراها واسط بین مردم و مسئولان هستند و نقش بسزایی برای حل مشکلات مردم ایفا می‌کنند. اگر شوراها به طور دقیق از وظایف خود آگاه باشند قوی‌تر عمل خواهند کرد و نقش مهمی در کمک‌کردن به شهرداری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: متأسفانه گاهی شوراها درگیر مسائل روزمرگی می‌شوند و تنها در سطح شهر پویا هستند و به همین امر اکتفا می‌کنند. این در حالی است که شوراها باید طرح‌های جدید و شیوه‌های فکری نوین را دنبال کنند و به واسطه همین امر است که توسعه‌یافتگی شهرها از یکدیگر متفاوت می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: از عملکردهای مهم شوراها، حمایت از شهرداری و دهداری است. اگر شوراها بر اساس چارچوبی که قانون تعریف کرده است، عمل کنند، کمکی مضاعف به مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

رضایی با اشاره به رکود در تولید مسکن گفت: در این راستا شهرداری‌ها برای اینکه بتوانند هزینه‌های جاری خودشان را تأمین کنند، به سمت شهرفروشی می‌روند و باعث تخریب باغات و فضای سبز می‌شوند که باید برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرقانونی یک منبع درآمدی مستمر برای شهرداری‌ها تعریف شود که به سمت شهرفروشی نروند.

او با اشاره به وظایف شهرداری‌ها درباره‌ زیباسازی شهر گفت: از انتظارات مردم، داشتن محیط تمیز و فضای سبز مناسب است. طراوت و زیبایی شهری، نقش مؤثری در روحیه‌ مردم دارد که شهرداری‌ها باید به این مهم توجه کنند و در کنار آن نیاز به حضور شورای قوی احساس می‌شود.

وی در راستای کمک به شهرداری‌ها و شوراها گفت: باید بحث مدیریت واحد شهری تعریف شود که در این صورت وظیفه‌ شورا سنگین می‌شود و تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به نظارت به کار شهرداری‌ها و شوراها می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برای اولین بار کمیسیون ماده‌ پنجم در جهرم تشکیل شد که نزدیک به ۲۸پرونده که در طی یک سال گذشته راکد مانده بود، به جریان افتاد.

او گفت: یک قطبی پیش‌رفتن در بحث توسعه‌ شهری نگاهی غلط است. نباید بخش را رها کرده و نگاه‌ها به شهر متمرکز شود. توسعه‌ شهر و روستا، هر دو مکمل یکدیگر هستند. باید در راستای توسعه، عادلانه عمل کرد و به جلو رفت.

او با اشاره به بخش سیمکان گفت: پروژه‌ی ۱۵۰میلیارد تومان گازرسانی در حال صورت گرفتن است و پروژه‌ی انتقال برق که بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد تا قبل از عید شروع به کار می‌شود. همین طور پروژه ۱۰ میلیارد تومان برای تبدیل راه فرعی سیمکان به جاده‌ی اصلی و برای آب شرب منطقه سیمکان سهمیه‌ سد سلمان در نظر گرفته شده است.

وی از توسعه‌یافتن باند فرودگاه جهرم خبر داد و گفت: قرار است باند قبلی فرودگاه، سر و سامان پیدا کند و تعریض شود و در کنار آن پایانه ساخته شود.

وی اظهار کرد: با توافق‌هایی که با دانشگاه آزاد صورت گرفت قرار بر آن شد در ازای زمین‌هایی که در خصوص توسعه‌ی باند فرودگاه از آن‌ها گرفته می‌شود، در جای دیگر به دانشگاه زمین داده شود.

رضایی با اشاره به وضعیت نوسازی مدارس گفت: از سال آینده وضعیت نوسازی مدارس بهتر می‌شود و درصدی از فروش نفت از صندوق توسعه‌ ملی برای بازسازی مدارس در نظر گرفته می‌شود و مجوز خوابگاه شبانه روزی برای بخش سیمکان، خفر، مرکزی، کردیان و شهر جهرم گرفته شده است.

نماینده مردم جهرم گفت: متأسفانه امسال ۵ درصد تخصیص عمرانی داشتیم که به لحاظ عمرانی، وضعیتی اسف‌بار بود، زیرا نزدیک به ۲۰هزار میلیارد تومان برای سفرهای ریاست جمهوری کنار گذاشته شده بود که مورد انتقاد واقع شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین