کد خبر: ۶۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
در حالی روز گذشته منصور معظمی رییس هیات عامل ایدرو، از ثبت 6 قرارداد خودرویی سخن گفت که او از یک قرارداد تازه که قرار است به زودی در صنعت خودرو منعقد می شود،خبرداد.
ناطقان: رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهارداشت: هفتمین قرارداد صنعت خودروسازی تا پایان سال جاری میان ایران و یک شرکت معتبر خارجی منعقد خواهد شد .

 او با اشاره به اینکه ترجیح می دهد نام این شرکت را پس از قطعی شدن مذاکرات اعلام کند، افزود: فعلا اعلام این نام به صلاح نیست اما می توانم بگویم این شرکت شرکتی معتبر و مهم است و انعقاد قرارداد با آن برای صنعت خودروسازی ایران اهمیت خواهد داشت .

 معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی استفاده فراوانی از برجام کرد، ادامه داد: پس از برجام راه های پیش روی صنعت خودروسازی باز شد و ما توانستیم با معتبرترین و بزرگترین شرکت های اروپایی و غیر اروپایی قرارداد ببندیم . این اتفاقات در سال جاری میلادی و سه سال آینده این صنعت را تحت تاثیر خودر قرار خواهد داد .

 این مقام مسئول گفت: در سال جاری اولین محصولات جدید صمعت خودروسازی وارد بازار می شود و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 2017 تیراژ محصولات جدید ایران خودرو که بر پایه این قراردادها تولید می شود به حدود صد هزار و تا سه سال آینده به حدود 500 هزار دستگاه افزایش یابد .

 او ادامه داد: پس از امضای برجام ، صنعت خودروی ایران توانست با رنو، پژو ، بنز، فولکس واگن، سیتروئن و هیوندایی قراردادهایی را منعقد کند و حالا پس از این شش قرارداد مهم، هفتمین قرارداد صنعت خودرو نیز در راه است .

 وی با اشاره به اینکه صنعت خودروی ایران به رغم پیشرفت ها از ابتدای سال 1393 تا کنون اما هنوز با ایده آل فاصله دارد، گفت: هدف ما از برقراری ارتباط با برندهای معتبر جهانی این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده ، به سمت خودروساز شدن گام برداریم چرا که در حال حاضر در حقیقت هنوز خودروساز نیستیم و تنها به تولید خودرو در کشورمان بسنده می کنیم .

 وی گفت: خودروهای ما با مدل های روز جهان فاصله دارد و هنوز خودروهایی در کشور تولید می شوند که عمر آنها به پایان رسیده است . به هر روی هر محصولی یک منحنی عمر دارد و پذیرفته نیست با استناد به اینکه این محصولات مشتری دارند ، به تولیدشان ادامه دهیم .

معظمی گفت: قراردادهای تازه صنعت خودروسازی ایران نیز قرار است تولید خودروهایی با استانداردهای روز دنیا را در ایران رقم بزند تا هم مشتری ایرانی از فعالیت این صنعت احساس رضایت کند و هم صنعت خودروی ایران به سمت جهانی شدن گام بردارد  .

پیش از این اخباری درباره انعقاد قراردادهای تازه با ولوو و همچنین یک خودروساز ایتالیایی منتشر شده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین