کد خبر: ۶۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
پوتین:
رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جمع سران و مقام های ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور، گفت: کشورهای غربی همواره مسکو را تحریک و تلاش می کنند تا وارد مناقشه شود.
ناطقان:  پوتین در سخنان خود که مستقیم از شبکه خبری روسیه 24 پخش می شد به اجلاس سال گذشته سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ورشو اشاره کرد که روسیه را تهدید امنیتی اصلی برای غرب معرفی کردند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که در نشست ورشو، سران کشورهای عضو ناتو بازداشتن روسیه را ماموریت جدید این پیمان خواندند.

پوتین افزود: گسترش ناتو هم با همین هدف انجام می گیرد. البته پیش از این هم گسترش ناتو ادامه داشت، اما اکنون استدلال های جدی تری برای این اقدام های خود یافته اند.

وی همچنین به افزایش شتاب استقرار جنگ افزارهای راهبردی و متعارف غرب در شرق اروپا و نزدیک روسیه اشاره کرد و افزود: از این طریق تلاش می کنند مسکو را تحریک کرده و به مناقشه و رویارویی بکشانند.

به گزارش ایرنا، سخنان پوتین پس از آن بیان شد که جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در نشست همتایان خود از کشورهای عضو (ناتو) در بروکسل، با تاکید بر لزوم برتری این کشور در برابر روسیه، گفت: در حالیکه واشنگتن و متحدانش برای همکاری با مسکو تلاش می کنند، اگر روسیه تصمیم به انجام اقدام های متناقض قوانین بین المللی بگیرد، باید دفاع کنیم.

همزمان امروز دبیرکل ناتو از برنامه گسترش حضور نیروهای این پیمان در دریای سیاه خبر داد و اعلام کرد که این اقدام برای تحریک هیچ مناقشه ای نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ینس استولتنبرک دبیرکل ناتو تاکید کرد: وزیران
دفاع کشورهای عضو ناتو تصمیم گرفته اند، حضور در دریای سیاه افزایش یابد.

براساس اعلام استولتنبرگ، نیروی دریایی ناتو رزمایش ها را در این منطقه افزایش خواهد داد و در راستای جمع آوری اطلاعات گام بر می دارد.

وی افزود: هر کاری که انجام می دهیم، برای ایفای تعهدات بین المللی ناتو است و ماهیتی دفاعی دارد. اقدام های ما به هیچ وجه منجر به تشدید تنش ها نخواهد شد.

این اظهارات دبیرکل ناتو در حالی مطرح شده که به تازگی رزمایش نظامی با حضور هفت کشور عضو ناتو در دریای سیاه برگزار شد.

از زمان آغاز درگیری ها در شرق اوکراین در سه سال اخیر دولت این کشور از ناتو خواسته است، حضور نظامی اش را در شرق اروپا افزایش دهد.

روسیه هم اعلام کرده که حضور گسترده ناتو در شرق اروپا و دریای سیاه تنش ها را افزایش می دهد.

مسکو هشدار داده که اقدامات ناتو برای گسترش حضور نظامی مجاور مرزهای روسیه را تهدید امنیتی برای خود می داند و به آنها پاسخ مناسب خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین