کد خبر: ۶۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
ترکان: متقاضیان ایجاد بانک خارجی بدلیل سختگیری بانک مرکزی عقب نشستند
مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه موجی از درخواست ها برای تاسیس بانک در مناطق آزاد ایجاد شده است، افزود: اما جریان های پولی و ارزی مستقل در مناطق آزاد به دلیل سخت گیری های بانک مرکزی، افزایش سرمایه بانک های خارجی و آفشور عملا شکل نگرفت و متقاضیان ایجاد بانک های خارجی عقب نشینی کردند.
ناطقان: به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «اکبر ترکان» افزود: با اینکه آیین نامه تاسیس بانک های آفشور در مناطق آزاد با پیگیری های زیاد و برگزاری نشست های کارشناسی با بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شد اما بانک های خارجی در این مناطق آزاد تاسیس نشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به روند توسعه سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور نیز گفت: مناطق آزاد در فضای پسابرجام به سوی توسعه گام بر می دارند که باید با اقدامات منطقی و تکمیل زیرساخت ها در این مناطق، سرمایه گذاران را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت سه ساله مناطق آزاد در دولت یازدهم قابل قبول است اما هنوز به نقطه ایده آل نرسیده است، افزود: مناطق آزاد با تولید، انتقال فناوری های پیشرفته و صادرات به نقطه مطلوب توسعه خواهند رسید.

ترکان با اشاره به پروژه های مهمی که به زودی در مناطق آزاد به بهره برداری می رسد نیز گفت: سه پروژه تا پایان سال در مناطق آزاد به بهره برداری می رسد که فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی یکی از مهمترین پروژه ها در دولت یازدهم است.

وی افزود: بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی تا نیمه دوم اسفند دو پست اسلکه آن قابلیت پهلوگیری کشتی ها را پیدا می کند که امید است به زودی افتتاح شود.

ترکان فرودگاه منطقه آزاد ماکو را پروژه سومی دانست که تا پایان سال به بهره برداری می رسد و یادآور شد: ظرف روزهای آینده تقویم پروازی این فرودگاه نهایی می شود.

ترکان در تعریفی از اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که ضمن نگاه درون زا، نگاهی برو‌نگرا نیز داشته باشیم، یعنی استعدادهای داخلی را کشف کرده و از ظرفیت‌های بین المللی بهره بگیریم.

وی افزود: براساس بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج بر عهده مناطق آزاد کشور گذاشته شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور افزود: مناطق آزاد تلاش می کنند با حمایت از جریان تولید و صنعت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارند و در طول سه سال گذشته حرکت این مناطق به سمت خلاقیت های فناورانه بوده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین