کد خبر: ۶۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
یک تیم کارشناسی با انجام تحقیقاتی گسترده اعلام کرد که درآمد گروه تروریستی داعش در عرض دو سال بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. نتایج این تحقیق در کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر خواهد شد.
ناطقان: وبسایت هفته‌نامه "اشپیگل" گزارش داد که کارشناسان "کینگ کالج لندن" به طور گسترده وضعیت مالی داعش را بررسی کرده‌اند.

براساس تحقیقات کارشناسان این کالج، درآمد داعش در سال ۲۰۱۴ حدود یک میلیارد و ۸۹۰  میلیون دلار بوده که در سال ۲۰۱۶ به ۸۷۰ میلیون دلار رسیده است.

علت این روند منفی، عقب‌نشینی این گروه از مناطق اشغالی در عراق و سوریه اعلام شده است.

مهم‌ترین منبع درآمد داعش، مالیات و "کارمزدی" است که از ساکنان مناطق تحت کنترل خود دریافت می‌کند. فروش نفت نیز دومین منبع درآمد این گروه است.

به گزارش دویچه وله، در این تحقیقات که با همکاری موسسه "ارنست و یانگ" انجام‌شده، از مدارک و منابع گوناگون، از جمله مدارک محرمانه داعش، گزارش‌های سازمان‌های دولتی و گزارش ‌رسانه‌ها استفاده شده است.

اوایل ماه فوریه، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، از کاهش قدرت مالی و نظامی داعش گزارش داد.

بر اساس این گزارش داعش هر روز بخش‌های بیشتری از اراضی تحت اشغالش را به خصوص در کشورهای افغانستان، عراق، لیبی و سوریه از دست می‌دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین