کد خبر: ۶۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
استاندار تهران با بیان اینکه دولت سالانه 700 هزار اشتغال ایجاد می‌کند،گفت: نیاز کشور سالانه 1 میلیون و 200 هزار شغل است که برای رسیدن به این مهم باید وحدت، یکپارچگی و یک صدایی در کشور حاکم شود و همه گروه‌ها و افراد به جای تخریب عملکرد دولت با انتقاد سازنده آن را کمک کنند.
ناطقان: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در مراسم بهره‌برداری از چند طرح صنعتی در شهرک صنعتی شمس‌آباد با اشاره به محدودیت ایجاد صنایع در 120 کیلومتری تهران اظهار داشت: دولت برای تسهیل سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنایع غذایی و صنایع هایتک شهرک صنعتی هایتک را با وسعت 500 هزار هکتار در منطقه آزاد اقتصادی در جنوب فرودگاه امام خمینی(ره) ایجاد کرده است.

وی افزود: استانداری تهران در حوزه هوا و مشکلات آلودگی آن دولت و رئیس جمهور را قانع کرد تا مشکلات آلودگی هوای تهران در میان هفت کمیسیون اصلی دولت قرار گرفت.

هاشمی به اقدامات استانداری تهران در حوزه آب اشاره کرد و گفت: مسأله آب از لحاظ جمعیتی و کیفیت آب شرب دنبال شد و استانداری تهران توانست با تمام محدودیت‌های حاصل از خشکسالی و افزایش جمعیت کیفیت آب شهرستان ری و محدودیت‌های سایر مناطق استان را برطرف کند.

استاندار تهران تصریح کرد: استانداری تهران خطوط فاضلاب را در سراسر استان تهران منشعب کرده است و به دنبال ایجاد تصفیه خانه‌های مدرن است تا بتواند پساب‌ها و فاضلاب‌ها را به چرخه تولید برگرداند و با این کار جلوی تخریب محیط زیست را بگیرد.

وی افزود: استانداری تهران با جدیت تمام به دنبال ایجاد خطوط ریلی و قطار سریع‌السیر در تمام شهرهای اقماری استان تهران است.

هاشمی در ادامه به اقدامات استانداری در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار با کمک بانک مرکزی، استانداری تهران توانست از هر کدام از بانک‌های دولتی نماینده تام‌الاختیار برای رفع مضلات بیمه‌ای، بانکی و تأمین‌اجتماعی صنایع اعزام کند و با اقدامات صورت گرفته 1 هزار و 450 میلیارد تومان تسهیلات به 1 هزار و 300 واحد نیازمند ارایه شد.

استاندار تهران تصریح کرد: براساس گزارش صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که دو نهاد معتبر بین الملی در حوزه اقتصاد هستند، رشد اقتصادی ایران از تمام کشورهای منطقه شتابان تر است.

وی با بیان اینکه موتور محرک توسعه اقتصادی کشور صنعت است و اگر این موتور به خوبی کار کند کشور به توسعه می رسد، گفت: صنعتگران با تلاش بی‌وقفه در شرایط نابسامان اقتصادی توانستند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت دربیاورند و موجب عزت آن شوند.

هاشمی به شرایط نابسامان اقتصادی و رشد منفی 6.7 درصدی در زمان آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: ساختن و از رکورد خارج کردن صنعت و اقتصاد کشور کار آسانی نیست و نیاز به زمان و تلاش فراوان همه صنعتگران دارد.

استاندار تهران گزارش صندوق بین الملی پول را که رشد اقتصادی ایران را به معجزه تشبیه کرده، حاصل تلاش و کوشش صنعتگران دانست و گفت: رشد اقتصادی کشور خوب است اما راه درازی تا رسیدن به ایده‌آل داریم.

وی با بیان اینکه دولت سالانه 700 هزار اشتغال ایجاد می‌کند، تصریح کرد: نیاز کشور سالانه 1 میلیون و 200 هزار شغل است که برای رسیدن به این مهم باید وحدت، یکپارچگی و یک صدایی در کشور حاکم شود و همه گروه‌ها و افراد به جای تخریب عملکرد دولت با انتقاد سازنده آن را کمک کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه توان سرمایه‌گذاری داخلی جوابگوی نیاز صنعت و اشتغال داخلی نیست، افزود: کشور در حال حاضر نیازمند سرمایه‌گذاران خارجی است که برای تسهیل این امر باید امنیت و تسهیلات لازم تأمین شود و انواع قوانین و کاغذبازی‌های دست و پا گیر اصلاح شود.

استاندار تهران گفت: کشور ایران در کنار نیروی انسانی خوب و کارآمد دارای منابع معدنی سرشار در روی زمین و زیرزمین است که بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در ایران ترغیب می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین