کد خبر: ۶۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
واشنگتن اگزمینر
روزنامه 'واشنگتن اگزمینر' گزارش داد: تعدادی از نمایندگان مخالف و اعضای با نفوذ مجلس نمایندگان آمریکا که به نام «گروه مقاومت» به تازگی اعلام موجودیت کرده اند، درپی یافتن راهکارهای حقوقی برای برکناری هرچه زودتر دونالد ترامپ هستند.
ناطقان: به نوشته این روزنامه آمریکایی، برخی از این افراد می گویند: موضوع استیضاح او باید حتی قبل ازمراسم تحلیف انجام می شد. اما اکنون ممکن است قدری به طول بکشد.

واشنگتن اگزمینر افزود: این روند مستلزم این است که ترامپ کارهای غیر قانونی انجام دهد و متهم به خیانت، رشوه و دیگر جرم ها شود که طبق قانون اساسی نمی توان از آنها چشم پوشی کرد و او باید از سمت خود کناره گیری کند. آنها می گویند: مدت طولانی لازم است که این روند انجام شود. فعلا بحث بر سر این است که متمم 25 قانون اساسی که درسال 1967 صورت گرفته، مورد بهره برداری قرار گیرد. این متمم قانون اساسی آمریکا، ریشه در سوء قصد به جان اف کندی دارد و در مورد راههایی صحبت می شود که در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا به دلایلی فاقد صلاحیت تشخیص داده شود چگونه باید جایگزین وی تعیین شود.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: تاکنون، مفاد قانونی که به موجب آن، ریئیس جمهوری باید به رئیس مجلس نمایندگان و رئیس مجلس سنای آمریکا اطلاع دهد دیگر قادر به انجام وظایف خود نیست، بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و پس از این اقدام، روسای این دو نهاد قانونگذاری آمریکا، معاون رئیس جمهوری را باید به عنوان جانشین رئیس جمهوری اعلام کنند تا زمانی که رئیس جمهوری به آنها اطلاع دهد برای انجام وظایف خود، آمادگی لازم را پیدا کرده است.

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: کارآیی این متمم قانون اساسی در مواقعی است که رئیس جمهوری برای عمل جراحی برود یا تحت تاثیر مواد بیهوش کننده قرار گیرد.

واشنگتن اگزمینر تصریح کرد: به هر حال، اعضای بانفوذ گروه مقاومت توجه خود را معطوف به بخش 4 متمم 25 قانون اساسی آمریکا کرده اند که به موجب آن، معاون رئیس جمهوری و اکثریت اعضای کابینه یا معاون رئیس جمهوری و اکثریت سایر نهاد های قانونی نظیر کنگره آمریکا امکان یابند با استناد به قانونی که تصویب می کنند، اعلام نمایند که رئیس جمهوری قادر به انجام وظایف قانونی خود نیست و معاون رئیس جمهوری را به عنوان جانشین رئیس جمهوری انتخاب می کنند.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: در صورت بروز مخالفت و اینکه رئیس جمهوری می گوید حاضر به انجام وظایف قانونی خویش است، و معاون رئیس جمهوری و سایر اعضای کابینه و سایر نهاد های قانونی فکر می کنند این طور نیست، کنگره تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود که چه کسی رئیس جمهوری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، طوماری برای استیضاح ترامپ تحویل دفتر کنگره آمریکا شده است که شمار امضاکنندگان آن به 850 هزار نفر رسیده است. امضا کنندگان از کنگره آمریکا خواسته اند ترامپ را به دلیل نقض قانون اساسی این کشور استیضاح کند.

امضا کنندگان همچنین وبسایتی را درین رابطه با عنوان « ترامپ را استیضاح کنید» راه اندازی کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین