کد خبر: ۶۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
دبیر فرهنگستان علوم پزشکی گفت: زمانی بنده در خدمت آیت الله خامنه‌ای بودم ایشان فرمودند: «اخلاق پزشکی چیزی نیست که بشود آنرا درس داد، اساتید باید خودشان الگوی اخلاق پزشکی باشند.»
ناطقان:محمدرضا کلانتر معتمد دبیر فرهنگستان علوم پزشکی، درخصوص برگزاری یادواره شهید محمدعلی رهنمون اظهار کرد: افرادی که بر اساس وظیفه الهی با ایثار و فداکاری در عرصه خدمت رسانی پزشکی جان خود را که عزیزترین داراییشان است فدا می‌کنند باید الگو باشند و همه ساله از آنها تقدیر شود تا جوانان بتوانند از آنها پیروی کنند.
 
دبیر فرهنگستان علوم پزشکی گفت: زمانی بنده در خدمت آیت الله خامنه‌ای بودم ایشان فرمودند: «اخلاق پزشکی چیزی نیست که بشود آنرا درس داد، اساتید باید خودشان الگوی اخلاق پزشکی باشند» بنابراین افرادی مانند شهید رهنمون را باید بزرگ بداریم تا الگویی برای بقیه پزشکان بشود.
 
کلانتر معتمد، افزود: پزشکان متعهدی که بتوانند انتظارات جامعه را بر اساس آموزه‌های قرآنی برآورده کنند و برای خدمت رسانی تا مرز شهادت پیش بروند باید محترم شمرده شوند؛ چرا که اگر کشور در زمان جنگ این تعداد کشته و مجروح نمی‌داد امروز از موهبت الهی جمهوری اسلامی برخوردار نبودیم.
 
وی با اشاره به نحوه برگزاری یادواره شهید رهنمون در سال‌های قبل افزود: یکی از اقدامات خوب برگزاری این مراسم در بیمارستان‌های صحرایی است که شهید رهنمون در یکی از آنها به شهادت رسید چرا که این موضوع شرایط ویژه آن روزگار را برای بیننده ملموس‌تر می‌کند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: از خودگذشتگی و ایثاری که پزشکان در دوران دفاع مقدس از خود نشان می‌دادند در واقع تاج افتخاری برای همه پزشکان کشور به شمار می‌رود که الگوی بارز آن شهید محمدعلی رهنمون است.
 
دبیر فرهنگستان علوم پزشکی در پاسخ به اینکه اعطای جایزه شهید رهنمون چه نقشی در ارتقاء کیفیت خدمات حوزه سلامت دارد، اذعان کرد: این جوایز در واقع سمبولیک است و سمبولیک بودن آن مهم است نه ارزش واقعی آن هدیه‌ای که اعطا می‌شود.
 
کلانتر معتمد ضمن اشاره به اعزام تیم‌های درمانی در سال‌های اخیر به مناطق محروم بیان داشت: ‌افرادی که آن زمان با رغبت و با هدف کمک به اسلام و دستورات آن برای حمایت از مستضعفین و قرار گرفتن در خط رهبری حرکت کردند، در حال حاضر نیز وقتی احساس کنند که جای دیگری مفید هستند آمادگی حضور در مناطق مختلف را دارند.
 
وی در پایان افزود: به عنوان مثال جوان‌هایی که آن زمان رزیدنت من نشده بودند و در حال حاضر هستند آمادگی کمک در هر جایی از جمله سوریه و نقاط محروم کشور را دارند و من می‌بینم که به مناطق مختلف رفته و خدمت ارائه می‌دهند، در نتیجه ما باید شهید رهنمون‌ها را به عنوان الگو بزرگ بداریم تا بتوانیم به دیگران نیز آنها را بشناسانیم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین