کد خبر: ۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
او به قضیه ورود خود به حوزه علمیه اشاره و ابراز کرد: من در خانواده ای روحانی به دنیا نیامدم ولی معلم شیمی من توانست با هدایت ها و راهنمایی های صحیح خود، مرا به سمت حوزه های علمیه سوق دهد؛ امروز هر کاری که در راه پیشرفت اسلام انجام دهم ثوابی هم برای آن معلم نوشته می شود.
ناطقان: این مرجع تقلید صبح امروز در جمع مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه محبت و مودت به امیرالمومنین(ع) دارای ارزش بسیار زیادی است اظهار کرد: محبت علی(ع) در بالای نامه اعمال انسان در روز قیامت نوشته خواهد شد.

او افزود: انسان می تواند دو نوع محبت داشته باشد که یکی از آنها کاذب و دیگری راستین است؛ محبت کاذب آن است که تنها به زبان بیان شود و در قلب انسان رسوخ نکند ولی محبت به امیرالمومنین(ع) یعنی عشق به ولایت اگر حقیقی و راستین باشد می تواند مکتبی تربیت کننده برای آدمی بوده و زندگی انسان را معطر به عطر آن بزرگوار کند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دانشگاه ها نقشی کلیدی در جامعه اسلامی دارند عنوان داشت: محیط خانواده، مدرسه و در نهایت دانشگاه سه مکان و مکتبی هستند که انسان را تربیت می کنند بنابراین اگر هر سه دارای کارکردی مثبتی باشند می توانند در تربیت انسان سالم موفق باشند یا به عبارتی در صورت اصلاح این سه مکتب، جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

این مرجع تقلید ادامه داد: برنامه، کتب و اساتید سالم می توانند دانشگاهی سالم را به وجود بیاورند یعنی اگر تدوین کتاب های درسی به درستی صورت بگیرد در نهایت دانشجوی سالم هم تربیت می شود ولی اگر برنامه ها و منابع درسی دچار انحراف شوند در اینجا نقش معلمان اهمیت دارد که می توانند آنها را اصلاح کنند.

او با اشاره به این حقیقت که دانشجویان امانتی در دست دانشگاه ها و مدیران آنها هستند گفت: دشمنان برای اینکه موفق شوند مسلمانان را از اندلس خارج کنند در آموزش و پرورش و مدارس نفوذ کرده و با گنجاندن اساتید منحرف و فاسد کردن دانش آموزان توانستند روح جهادی را از از بین ببرند و نقشه هایشان را عملی سازند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مراقب نباشیم باز هم برنامه اندلس توسط دشمنان در کشورهای اسلامی دنبال می شود زیرا آنها نمی خواهند و نمی توانند پیشرفت مسلمانان را تحمل کنند بنابراین تربیت معلمان سالم و با صلاحیت یکی از راهکارهای مقابله با هجمه فرهنگی و آموزشی غرب به شمار می رود.

او به قضیه ورود خود به حوزه علمیه اشاره و ابراز کرد: من در خانواده ای روحانی به دنیا نیامدم ولی معلم شیمی من توانست با هدایت ها و راهنمایی های صحیح خود، مرا به سمت حوزه های علمیه سوق دهد؛ امروز هر کاری که در راه پیشرفت اسلام انجام دهم ثوابی هم برای آن معلم نوشته می شود.

آیت الله مکارم شیرازی کار دانشگاه فرهنگیان را عبادتی بزرگ دانست و افزود: در حقیقت وقتی به قصد تربیت معلمان آینده ساز این مرز و بوم از منزل خارج می شوید در حال عبادت هستید تا زمانی که به خانه بازگردید.

این مرجع تقلید با تاکید بر تربیت معلمان با افکار و اندیشه های مذهبی خاطرنشان کرد: شرط رسیدن به این هدف این است که اساتید دانشگاه بتوانند معلم ها را بر اساس آموزه های اسلامی پرورش دهند.

او عنوان داشت: اعتقادات مذهبی تنها برای روز قیامت نیستند و برای این دنیا نیز به آنها نیازمندیم بنابراین اگر ایمان و تقوا را در کنار تحصیل فراموش کنیم موجب استفاده غیر صحیح از علم خواهد شد که نمونه این امر را در تصویب قوانین ظالمانه به نفع رژیم صهیونیستی از سوی نمایندگان تحصیل کرده کنگره آمریکا شاهد هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ایمان سبب می شود رشوه خواری، دروغ و ... در جامعه از بین برود گفت: در حقیقت ایمان به خداوند و ترس از او موجب می شود جامعه پاکی داشته باشیم؛ بازرسی های زیاد نمی توانند موفق باشد بلکه باید به جایی برسیم که کنترل درونی در جامعه زیاد شود که این امر هم به وسیله ایمان محقق خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین