کد خبر: ۶۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
ظریف در پاسخ به سؤالی درباره پاسخش به تهدیدات ترامپ عنوان کرد: من قبلا در این زمینه توییت کردم، چرا که توئیت این روزها مد است.
ناطقان: ظریف که اولین سخنران روز سوم این کنفرانس بود، در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه تروریسم در خاورمیانه ناشی از دخالت های نظامی بیگانگان است، تاکید کرد که مناقشه های این منطقه از جمله در عراق، بحرین و سوریه راه حل نظامی نداشته و نیازمند روند سیاسی است .

اهم سخنان وزیر امور خارجه ایران را در ادامه می خوانید:

* اینکه عده‌ای می‌خواهند ایران را به عنوان تندرو قلمداد می‌کنند باعث بی ثباتی منطقه می‌شود.

* خشونت مستمر و بربریتی که در منطقه مشاهده می‌شود و ماجراجویی آمریکا می‌تواند موجب بی ثباتی منطقه شود.

* برخی کشورها هستند که از گروه‌های ترورسیتی حمایت می‌‌کنند و خشم خودشان را در منطقه دامن می‌زنند و از طرف دیگر این کشورها به دنبال منافع خودشان و توازن به نفع خودشان حرکت می‌کنند

* از نظر ما جنگ در عراق، سوریه، بحرین راه‌حل نظامی ندارد. همه این نزاع‌ها راه‌حل سیاسی دارد و باید به سمت راه‌حل سیاسی حرکت کرد و نباید هیچ جریان اصلی را به حاشیه راند.

* مسئله هسته‌ای ایران و گفت‌وگوهای مربوط به آن یک موفقیت سیاسی برای همه طرف‌ها بود.

* ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست. ما معتقدیم که تسلیحات هسته‌ای امنیت ما و امنیت هیچ کس دیگر را تقویت نمی‌کند.

* ظریف در پاسخ به سؤالی درباره پاسخش به تهدیدات ترامپ عنوان کرد: من قبلا در این زمینه توییت کردم، چرا که توئیت این روزها مد است.

منبع : نامه نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین