کد خبر: ۶۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
سفیر افغانستان در ایران:
سفیر افغانستان در ایران گفت: کالاهای ایرانی در شهرها و استان‌های افغانستان استفاده بسیار زیاد و بهینه‌ای دارد تا جایی که کمتر سفره‌ای را در کشور افغانستان شاهد هستیم که کالای ایرانی در آن وجود نداشته باشد.
ناطقان: نصیر احمدنور امروز در جلسه مشترک با اعضای ستاد تأمین شهرستان ورامین که در سالن اجتماعات فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار کرد: برادری ملت‌های ایران و افغانستان سابقه‌ای بسیار طولانی داشته و همچنان در حال گسترش است.

وی افزود: کالاهای ایرانی در شهرها و استان‌های افغانستان استفاده بسیار زیاد و بهینه‌ای دارد تا جایی که کمتر سفره‌ای را در کشور افغانستان شاهد هستیم که کالای ایرانی در آن وجود نداشته باشد.

سفیر افغانستان در ایران تصریح کرد: عده‌ای در کشور افغانستان یا همکاری تعداد کمی از تولیدکنندگان کم‌کیفیت در ایران ارتباط بین ایران و افغانستان را کم‌رنگ می‌کنند به همین دلیل باید بر روی کیفیت تولیدات در ایران نظارت بیشتری صورت پذیرد.

احمدنور توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به اتباع افغانستانی را در دنیا بی‌نظیر دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به اتباع داشته‌اند که این توجه به اتباع کشورهای دیگر توسط رهبر کشوری در دنیا بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه حضور مهاجران افغانستانی در ایران فرصتی است برای دو کشور برادر و هم فرهنگ ایران و افغانستان، گفت: نسلی از افغانستان که در ایران به دنیا آمده و بزرگ شده است حتماً به افغانستان برمی‌گردد ولی خوی ایرانی دارد و عشق و علاقه ایرانی را در خود به همراه خواهد داشت و این برای روابط دو کشور مفید خواهد است.

سفیر افغانستان خاطرنشان کرد: هر چند که از نظر فضای کاری و همچنین نیروی انسانی مشکلاتی را داریم ولی به اندازه امکانات و توان خود آمادگی کامل داریم تا بتوانیم با مسؤولان شهرستان ورامین ارتباطات خوب و موثری داشته باشیم.

احمدنور ادامه داد: در کشورهای مختلفی سفیر بوده‌ام که از جمله آن برخی کشورهای عربی است که اتباع افغانستانی در این کشورها زندگی می‌کنند و همه آنها اعلام کرده اند که اتباع افغانستان کمترین میزان جرم‌ها را دارا هستند.

وی اضافه کرد: همه کشورهای عربی که اتباع افغانستانی در آن کشورها حضور دارند از صداقت و پاکی اتباع افغانستان می‌گویند، این امر در حالی است که در آن کشورها برخی فعالیت‌های سخت و نفس‌گیر مختص اتباع افغانستانی است.

سفیر افغانستان اظهار داشت: از مقامات مسؤول و مردم شریف ایران تقدیر می‌کنم که در مسأله ستایش هر کدام به اندازه خود برای دلجویی خانواده مقتول رفتند و همگان این ماجرا را محکوم کرده‌اند.

وی ادامه داد: همین برخوردها و عدم تفاوت قائل شدن بین اتباع افغانستانی و ایرانی باعث شده است که مردم افغانستان بتوانند به راحتی در ایران زندگی کنند و از برخورد با جرائم بدون اغماض اطمینان خاطر داشته باشند.

احمد نور گفت: امیدوار هستیم همچنان ایران پیشرفت و اقتدار داشته باشد زیرا هر دستاوردی که کشور ایران داشته باشد برای ما نیز باعث اطمینان خاطر و اقتدار است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین