کد خبر: ۶۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزاد سازی غرب موصل موفق به پیشروی های چشمگیری شده اند و چندین منطقه را از لوث داعش آزاد کرده اند.
ناطقان: به نقل از النهرین، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای عراقی روستاهای الکنطیره، و الابیض جنوب البوسیف در کرانه راست موصل را آزاد کرده اند و پرچم عراق را بر بالای ساختمان های آن به اهتزار درآورده اند  و تلفات و خسارات سنگینی به دشمن وارد کرده اند. نیروهای پلیس همچنین موفق به آزاد سازی روستای عذبه در مسیر جاده موصل-بغداد شده اند.

وی افزود: نیروهای پلیس همچنین روستای اللزاکه در جاده قدیم حمام العلیل-موصل را آزاد و بر نیروگاه برق اللزاکه مسلط و پرچم عراق را بر بالای آن به اهتزار درآوردند.

رائد جودت رئیس پلیس عراق نیز گفت: نیروهای پلیس به پیشروی به سوی شمال روستای العریج در مجاورت رود دجله  ادامه می دهند. پهپادهای عراقی همه استحکامات دشمن را رصد می کنند.

وی افزود: نیروهای ما آماده منهدم کردن همه ادوات بمبگذاری شده داعش هستند. نیروهای پلیس به سوی اهداف از پیش طراحی شده در حال پیشروی هستند و در حال حرکت به سوی تپه های ابوسیف، فرودگاه موصل و مناطق مجاور رود دجله با حمایت هوایی و توپخانه ای هستند.

جودت تاکید کرد: نیروهای پلیس و واکنش سریع با حمایت یگانهای توپخانه و موشکی عملیات نظامی در غرب موصل را در چهار محور ادامه می دهند. نیروهای پلیس سه تک تیرانداز را به هلاکت رساندند و پنج مقر داعش را منهدم کردند و روستاهای الکافور، الجماسه، البیضه و  البجواری در غرب موصل را آزاد کرده اند.

وی بیان کرد: نیروهای پلیس بمب و مواد منفجره در روستای الکافور کشف کرده اند.

منابع وابسته به حشد شعبی عراق نیز از درهم شکستن استحکامات داعش در منطقه العربید خبر دادند.

شایان ذکر است که  صبح امروز حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از شروع مرحله جدید عملیات نینوا می آییم برای آزاد سازی غرب موصل خبر داد و اعلام کرد: نیروهای ما دنیا را با پیروزی های خود شگفت زده کرده اند.
منبع: مهر
برچسب ها: پیشروی ، غرب موصل ، داعش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین