کد خبر: ۶۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
پایگاه «دبکا فایل» در گزارشی در پی تحلیل رفتارهای تهاجمی دونالد ترامپ و حمله بی‌وقفه او به رسانه‌های آمریکا اعتقاد دارد که این رفتارهای عصبی دونالد ترامپ واکنشی است به جنگ رسانه‌ای سازمان های امنیتی آمریکا علیه او و همزمان کوششی است برای دفاع از سیاست های خارجی دولت جدید آمریکا.
ناطقان: پایگاه «دبکافایل» طی گزارشی ضمن اشاره به حمله‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ  به رسانه‌های مسلط داخلی آمریکا نوشت که درگیری اخیر ترامپ با خبرنگاران در گفتگوی مطبوعاتی‌ نشان دهنده سرخوردگی او از موانع طاقت‌فرسای داخلی برای پیش‌برد مهمترین اهداف سیاست خارجی و امنیتی‌ است.

«دبکا فایل» درباره مهمترین اهدف سیاست خارجی دولت ترامپ با اشاره به اینکه دونالد ترامپ حتی هفته‌ها  پیش از مراسم تحلیفش با ارتباط گیری با مقامات روسیه و شخص ولادیمیر پوتین برای همکاری نظامی و اطلاعاتی در سوریه به منظور شکست گروه داعش و همچنین خروج نیروهای خارجی از این کشور می‌نویسد که مخالفان سرسخت رئیس‌جمهور جدید آمریکا به ویژه سازمان های امنیتی آمریکا، در زمینه راهبرد سیاست خارجی او، به خصوص  ارتباط‌ گیری با روسیه برای حل بحران سوریه،  تمام تلاش خود را به ویژه از طریق راه‌اندازی یک موج رسانه‌ای سنگین علیه دونالد ترامپ به کار گرفتند که این راهبرد دولت ترامپ برای حل مسائل سیاست خارجی را ناکام بگذارند.


این گزارش در ادامه با بیان اینکه جدال دونالد ترامپ با خبرنگاران  شبکه‌های مسلط و مخالف داخلی و خارجی، کوششی بود برای برای مقابله با نیروهای قدرتمند داخلی مخالف راهبرد سیاست خارجی او می‌افزاید که علی‌رغم دفاع سرسختانه ترامپ از سیاست های خارجی خود، استعفای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی وی که مهترین عنصر پیش‌برنده این راهبرد برای تنش‌زدایی روابط روسیه و آمریکا بود پیام منفی را به دولت روسیه منتقل کرد.


نگارنده اقدام دولت روسیه به اعزام یک فروند کشتی جاسوسی به سواحل شرقی آمریکا و همچنین پرواز جنگنده‌های سوخوی روسیه بر فراز ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را نشانه بی‌اعتمادی عمیق مقامات روس به توانایی ترامپ در پی‌گیری راهبرد خارجی خود و بهبود روابط با روسیه می‌داند.


«دبکا فایل» با اشاره به اینکه  پیش از این وقایع واشنگتن و روسیه درحال تلاش برای مهیا کردن زمینه بهبود روابط و به ویژه همکاری در زمینه حل بحران سوریه به نقل از منابع امنیتی و نظامی خود مدعی است که دولت روسیه آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با دولت ترامپ در سوریه اعلام کرده بود؛ کرملین به کاخ سفید اطمینان داده بود که بر ماندگاری « بشار اسد» پافشاری نخواهد کرد و همچنین وعده داده بود که در گفتگوهای آتی در «ژنو» خواست خروج فوری نیروهای خارجی و به خصوص مهمتر از همه نیروهای تحت حمایت ایران  و حزب‌الله لبنان را طرح خواهد کرد.


به اعتقاد گزارش‌نویس «دبکا» استعفای «مایکل فلین» اما این فرآیند رو به شتاب را متوقف کرد و هم‌اکنون کابینه ترامپ بر سر این دوراهی قرار گرفته‌اند که یا به جدال خود برای دفاع از راهبرد نزدیکی به روسیه ادامه دهند یا اینکه به صورت کامل آن را کنار بگذارند؛ اگر گزینه دوم را انتخاب کند آنگاه دونالد ترامپ برای دست‌یابی به اهداف خارجی خود یا باید به سوریه لشکرکشی کند یا سیاست باراک اوباما مبنی بر عدم دخالت نظامی در سوریه را در پیش بگیرد.


«دبکا فایل» برای نشان‌دادن تردید کنونی در دولت ترامپ به اظهارت اخیر «جیمز متیس» وزیر دفاع  و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه اشاره می‌کند که درباره همکاری با روسیه برای حل بحران سوریه گفته بودند که هم‌اکنون دو کشور در شرایط همکاری نظامی در سوریه نیستند اما مقامات سیاسی دو کشور تلاش می‌کنند که زمینه‌های مشترکی برای همکاری پیدا کنند.

«دبکا فایل» در پایان تأکید می‌کند که سرنوشت راهبرد همکاری با روسیه به حرکات آتی دونالد ترامپ بستگی دارد که آیا توان رویارویی با دشمنان داخلی خود را خواهد داشت یا مجبور است که همکاری با روسیه را فراموش کند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین