کد خبر: ۶۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
مجموعه عکس‌های مستند امیر نریمانی از انتخابات ریاست جمهوری ایران در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.
ناطقان:«من رییس‌جمهور ایرانم» عنوان کتاب عکسی است با موضوع ثبت‌ نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران که توسط امیر نریمانی‌ - ‌عکاس خبری و مطبوعاتی ‌ـ به همت انتشارات کتاب «پرگار» در قطع خشتی با فرمت سیاه و سفید در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه آماده و به‌زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

این کتاب در ۱۹۷ صفحه شامل ۹۶ قطعه عکس از ۸۲ کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری است که در طول پنج روز مهلت قانونی نام‌نویسی ـ ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۹۲ ـ در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت‌ نام کردند. این کتاب با مقدمه‌ای از امیر نریمانی آغاز می‌شود و با مقدمه‌هایی از محمدمهدی رحیمیان، مهدی محسنیان‌راد و ابوالحسن تنهایی با نگاهی به محتوای عکس‌ها، رسانه‌ای و جامعه‌شناسی همراه است.

در ادامه، مقررات شرکت در انتخابات طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده و عکس‌ها با عکسی از کاندیدای ناشناس شروع می‌شود و با عکسی از تریبون حاضر در وزارت کشور که محل اعلام اطلاعیه‌های ستاد انتخابات وزارت کشور بود، با ارائه آماری از درصد مشارکت مردمی و تعداد آرای کاندیداهای نهایی شرکت‌کننده در فرآیند رای‌گیری، به پایان می‌رسد.

طبق آنچه مؤلف در مقدمه به آن اشاره کرده، چیدمان عکس‌ها براساس روز، ساعت و ثانیه حضور افراد به همراه معرفی کاندیداها شامل نام، نام‌خانوادگی، سوابق، اهداف و برنامه‌های‌شان است.

نریمانی تلاش کرده در کنار اطلاعات شخصی افراد و اهداف‌شان، اشاره‌هایی به سوابق کاندیداها، بخصوص کاندیداهای شناخته‌شده‌تر داشته باشد تا مخاطب نگاه دقیق‌تری به عکس‌ها داشته باشد.

وعده‌های اغلب محال کاندیداهای ناشناس و حواشی پنج روز ثبت‌ نام، از ویژگی‌های این کتاب است. حمایت از چند همسری، تبدیل ایران به مزرعه کشت سیب‌ زمینی، کوبیدن و ساختن دوباره ایران و بازپس‌گیری کشورهایی که در گذشته از ایران جدا شده‌اند، در کنار وعده‌های اقتصادی، نظامی و ضدآمریکایی از جاذبه‌های دیگر این مجموعه مستند است که طبق آنچه در مقدمه آمده است، مؤلف تلاش کرده بدون هیچ قضاوتی و تنها در نقش راوی و شاهد بی‌طرف، آن را روایت کند.

در این مجموعه تلاش شده است، عکس‌ها در کنار متن همراه، مورد خوانش قرار گیرد و مخاطب اطلاعات کافی برای درک درست مفهوم عکس در اختیار داشته باشد. برخلاف اغلب کتب عکاسی که «عکس‌محور» هستند، در این مجموعه تلاش شده توازنی بین عکس و متن ایجاد شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین