کد خبر: ۶۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
والدین نباید اجازه دهند کودکان در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا می‌تواند آثار منفی بر الگوهای رشد کودکان داشته باشد.
ناطقان: به نقل از عصر ایران، بسیاری از کودکان تمایل دارند که در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا در این حالت احساس امنیت و پشتیبانی بیشتری دارند. متاسفانه بیشتر والدین از این حقیقت آگاه نیستند که نشستن در وضعیت W می‌تواند به عوارض بیشتری منجر شود.

«هلثی لایف ویژن» نوشت: والدین نباید اجازه دهند کودکان در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا می‌تواند آثار منفی بر الگوهای رشد کودکان داشته باشد.

از جمله آثار منفی نشستن در این وضعیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشکلات ارتوپدی

توسعه با تاخیر ثبات و کنترل وضع اندامی

توسعه با تاخیر مهارت‌های حرکتی پالایش شده

همه والدین بهترین‌ها را برای فرزندان خود می‌خواهند و قصد دارند فرزندشان از رشد مناسب و درست برخوردار باشد. برای دستیابی به این هدف، یکی از کارهایی که نباید اجازه دهید کودکان انجام دهند، نشستن در وضعیت W است زیرا فشار اضافی بر بدن وی وارد می‌شود.

نشستن در وضعیت W استرس غیر ضروری بر قسمت‌های زیر وارد می‌کند:

تاندون‌های پاشنه

ماهیچه‌های همسترینگ

ماهیچه‌های گردنده داخلی

عضله‌های دور کننده کفل

شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند به واسطه نشستن در وضعیت W شکل بگیرد، دررفتگی است. همچنین این وضعیت می‌تواند موجب کوتاه و سفت‌تر شدن عضلات شود که در نتیجه آن توسعه مهارت‌های حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. نشستن در وضعیت W می‌تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد زیرا آنها تضعیف می‌شوند و توسعه‌نیافته باقی می‌مانند.

ثبات عامل کلیدی برای پیشگیری از نشستن کودکان در این وضعیت محسوب می‌شود. به فرزند خود چگونگی درست نشستن را آموزش دهید و در صورت نیاز هر روز آن را تکرار کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک میز کوچک به همراه یک صندلی برای فرزند خود خریداری کنید و طرح خود را با موفقیت به سرانجام برسانید.

همه کودکانی که در وضعیت W می‌نشینند دچار مشکلات جدی و مختلف نمی‌شوند اما همچنان پیشگیری از نشستن در این حالت و آموزش شیوه درست نشستن آنها را از هر نوع خطری ایمن نگه می‌دارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین