کد خبر: ۶۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
وزیر علوم با اشاره به موضوع استیضاح خود در مجلس گفت: تمام افرادی که برای تحصیل دوره دکترای خود بورسیه شده بودند به کشور برگشته‌اند.
ناطقان: محمد فرهادی وزیرعلوم در حاشیه تقدیر از برترین‌های دانشگاه امام صادق(ع) در جمع خبرنگاران گفت: سازمان امور دانشجویان تلاش هایی را در زمینه تقاضای دانشجویان حاضر در کشورهای اروپایی برای تبدیل ارز آنها از دلار به یورو تلاش هایی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: این مشکل مربوط به کل کشور است و به دانشجویان محدود نمی شود.

وزیر علوم بیان کرد: بانک مرکزی به دنبال این است که اتباع ما در کشورهای اروپایی و دانشجویان یورو دریافت کنند وزارت علوم نیز با این تغییر موافق است.

وی در خصوص بحث استیضاح خود گفت: امروز به مجلس می‌روم تا پیرامون بودجه سال آینده تبادل‌نظر کنیم و سوالاتی که وجود دارد را پاسخ دهیم، بحث استیضاح به پایان رسیده است.

فرهادی درباره برنامه های وزارت علوم در خصوص پذیرش دانشجویان دکتری اظهار داشت: در این زمینه مجلس گذشته قانون سنجش و پذیرش را تصویب کرده است.

وزیر علوم تصریح کرد: آزمو‌ن‌ها به صورت متمرکز، جامع و در تمامی حوزه‌های آموزش عالی مانند پزشکی، غیر پزشکی، آزاد و دولتی برگزار می‌شود و پذیرش داوطلبان نیز مطابق با ظرفیت‌هایی که از طرف وزارت خانه اعلام می‌شود، صورت می‌گیرد همچنین پذیرش داوطلبان در برخی از رشته‌ها به صورت بومی گزینی و مصاحبه انجام می شود.

وی افزود: افرادی که برای بورسیه در طی این سه تا چهار سال به خارج از کشور رفتند و تنها برای گذراندن بخشی از دوره آموزشی دکترای خود که نهایتا این زمان بین 6 تا یک سال بود، به خارج از کشور عزیمت کردند، به کشور بازگشتند همچنین تعدادی که از قبل بورسیه بودند و دوره تحصیلی‌شان به اتمام رسیده خوشبختانه تمامی آنها به کشور برگشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین