کد خبر: ۶۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
قربانی از صدور حکم سه گروگانگیر اتباع بیگانه تحت عنوان افساد فی الارض که به اشد مجازات محکوم شده اند، خبر داد.
ناطقان:رئیس دادگاه انقلاب کرمان از صدور حکم سه گروگانگیر اتباع بیگانه تحت عنوان افساد فی الارض که به اشد مجازات محکوم شده‌اند، خبر داد.

اعضای باند گروگانگیری اتباع بیگانه به اعدام محکوم شدند

احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در سالهای اخیر عده ای از افراد بزهكار كه غالبا دارای سوابق كیفری متعدد هستند، به گروگانگیری اتباع خارجی از جمله اتباع افغانستانی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: این افراد ضمن گروگان بردن اتباع خارجی اقدام به آزار و اذیت آنها کرده و از این طریق، خانواده‌های آن‌ها را وادار به پرداخت وجوه كلانی می‌کرده و بعد از اخذ وجوه گروگانها را آزاد می‌کردند.

وی ابراز داشت:پس از وصول اخباری مبنی بر فعالیت این باند بزهکار، برخورد با این افراد در دستور كار مراجع اطلاعاتی و امنیتی استان كرمان قرار گرفت که نهایتا ضمن شناسایی باندی كه به این امر اقدام می‌‍كرده، اقدامات كنترلی آغاز و رفت و آمدهایشان مورد رصد مامورین قرار گرفت.

رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان ابراز داشت: با رصدهای پلیسی و اطلاعاتی تمامی افراد باند در محل نگهداری گروگانها شناسائی و در تاریخ سیزدهم اسفند 1394 نیروهای انتظامی، موفق به دستگیری گروگانگیرها و آزادی گروگان‌ها شدند.

وی با بیان اینکه مامورین جان بر كف پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان كرمان در یك عملیات كم نظیر در محل نگهداری گروگانها موفق به دستگیری اعضای باند شدند، ابراز داشت: اعضای این باند از جمله سه نفر از اعضای اصلی و چهار نفر اتباع افغانستانی كه گروگان بوده اند، آزاد شدند.

قربانی با بیان اینکه متهمین به اقداماتی همچون شكنجه و اخاذی از خانواده های آنها و غیره اقرار صریح كرده اند، افزود: اعضا این باند تحت عنوان افساد فی الارض به صورت علنی با حضور متهمین و وكلای ایشان و اصحاب رسانه مورد محاکمه قرار گرفتند و هر سه نفر به اتهام افساد فی الارض به اعدام محكوم شدند.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین