کد خبر: ۶۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ساخت ۱۰۰ اورژانس بیمارستانی در کشور گفت: تا پایان دولت یازدهم ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه آمبولانس مدرن در اختیار اورژانس قرار می‌گیرد.
ناطقان: محمدآقا‌جانی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم نشست هم‌اندیشی به مناسبت هفته سلامت مردان در دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به اهمیت حوادث و علل مرگ و میر ناشی از آن اظهار داشت: سالیانه 5.1 فوت ناشی از حوادث را داریم که مرگ ناشی از حوادث ترافیکی 1.7 برابر مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های ایدز، مالاریا است و بیش از 50 درصد مرگ ناشی از حوادث بین سنین 15 تا 46 سال و 90 درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی در کشورهای با درآمد متوسط رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: 24 درصد علت مرگ و میرها ناشی از حوادث ترافیکی است که در این میان سهم مردان 2 برابر زنان در آمار فوت شدگان این حوادث است، بطوریکه سه چهارم حوادث ترافیکی و چهار پنجم دگرگشی و 90 درصد مرگ ناشی از جنگ‌ها در مردان رخ می‌دهد که حوادث ترافیکی، خودکشی و خشونت در مردان به ترتیب بالاترین آمار مرگ و میر و حوادث ترافیکی، سقوط و خودکشی مربوط به مرگ و میر زنان در کشور است.

آقا جانی ادامه داد: 11.7 درصد علت مرگ‌ها مربوط به حوادث غیر عمدی و 2درصد مربوط به حوادث عمدی است که در این میان عوامل دیگر مانند خشونت، ترافیکی و سایر تروماها در مرگ و میر مردم کشورمان دخیل هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، 50.4 درصد مرگ‌های غیر طبیعی مربوط به حوادث ترافیکی است و سوختگی 4.7، غرق شدگی 2.4، برق‌گرفتگی2درصد و مسمومیت گاز مونوکسید کربن 1.7 درصد مرگ‌های غیر طبیعی را تشکیل می‌دهند.

آقا‌جانی تاکید کرد: یک میلیون و 300 هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی در سال فوت می‌کنند که بین 20 تا 50 میلیون نفر در سال بر اثر تصادفات و سوانح ترافیکی مجروح می‌شوند.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی در سال 2012 نهمین علت مرگ و میر و در سال 2030 به هفتمین عامل مرگ و میر تبدیل می‌شود، افزود: به ازای هر 100 هزار نفر 17.5 درصد مرگ و میرها ناشی از حوادث ترافیکی در سنین 15 تا 29 سال است که 72 درصد این مرگ و میرها در مردم رخ می‌دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: تصادفات رانندگی سومین علت مرگ و میر پس از سکته قلبی و مغزی است بطوریکه در سال 94، 16هزار و 584 نفر در اثر حوادث ترافیکی فوت کردند که این رقم در سال 95، به 15 هزار و 500 نفر کاهش پیدا کرد.

وی بیان کرد: سند ملی با هدف ارائه خدمت به حوادث ترافیکی در حال نگارش است که بر طبق آن در طی 10 سال سالانه باید به میزان 20 درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی کاهش پیدا کند، در این سند هشت هدف اصلی راهبردی و 64 راهبرد وجود دارد تا سطح آگاهی و ارائه خدمات و اقدامات مسئولین و بیمارستانی کیفیتش ارتقا پیدا کند.

آقاجانی تأکید کرد: امروز هزینه مجروحان حوادث ترافیکی در قالب بیمه شخص ثالث بطور رایگان انجام می‌شود که در این راستا در سال 94، هفتصد هزار پرونده حوادث ترافیکی به طور رایگان پوشش داده شده و بیش از 1000 میلیارد تومان هزینه این افراد در اورژانس‌های بیمارستان‌های کشور بوده است.

وی تصریح کرد: دو هزار و 400 دستگاه آمبولانس مدرن در اختیار اورژانس قرار می‌گیرد و امروزه ماموریت اورژانس رو به رشد بوده بطوریکه 2.5 میلیون ماموریت همکاران ما انجام داده‌اند که از این تعداد 600 هزار تای آن داخل شهری است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کرده، اظهار داشت: 20 پایگاه هوایی فعال در کشور با کیفیت بالایی مشغول به فعالیت هستند که در مقوله اورژانس بیمارستانی بیش از 100 اورژانس بیمارستان ساخته شده است و تا پایان دولت یازدهم 125 دپارتمان اورژانس بیمارستانی ساخته می‌شود.

آقا‌جانی ادامه داد: 800 هزار نفر در اثر خشونت فوت می‌کنند که اکثر این افراد بین سنین 15 تا 29 سال هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین