کد خبر: ۶۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران از سکوت وزارت بهداشت در مقابل دخالت برخی تخصص‌ها در حوزه شنوایی‌شناسی انتقاد کرد.
ناطقان: به نقل از انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، بهرام جلائی رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: متاسفانه در شرایط کنونی در بخش هایی از رشته شنوایی‌شناسی دست‌اندازی برخی تخصص‌های طب گوش، حلق و بینی مشهود است.

وی ادامه داد: بخشی از وظایف شنوایی شناسی به صورت آموزش به افرادی که فاقد مدرک تحصیلی معتبر هستند، ارائه می‌شود. این افراد در کلینیک‌های متفرقه بیمار ویزیت می‌کنند و دست به گوش بیماران می‌زنند که اقدام کاملا غیرقانونی محسوب می‌شود.

جلائی ضمن اظهار تاسف از سکوت وزارت بهداشت در مقابل این مسائل، اظهار داشت: اخیرا نامه‌ای از طرف انجمن برای معاون درمان وزارت بهداشت ارسال کردیم و خواستیم در این مورد بسیار صریح و آشکار اعلام موضع کنند تا حق دخالت این افراد به واسطه ابلاغیه این معاونت سلب شود.

جلائی عنوان کرد: اتفاق اشتباهی که افتاده بکارگیری افراد غیر متخصص توسط افرادی است که فکر می‌کنند رشته شنوایی شناسی فقط اپراتوری است، در حالی که این طور نیست به گونه‌ای که هر تست و آزمون اصولی دارد.

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران افزود: به عنوان مثال در زمینه تعادل کتاب‌ها و رفرنس‌های زیادی در خصوص نوع تست ها، انجام و نتایج تست‌ها ذکر می‌شود. اما یک فرد با دو جلسه آموزش چطور می‌تواند کل شنوایی شناسی را که به ۴ تا ۶ سال مطالعه احتیاج دارد،  فرا گیرد. اتفاقی که می‌افتد گزارشی اشتباه است که از خروجی تست‌ها و گزارش افراد غیر متخصص بیرون آمده و باعث سرگردانی بیماران می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین