کد خبر: ۶۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
وزیر دفاع آمریکا پیشروی بزرگ ارتش عراق طی دو سال گذشته را ستودوگفت: ارتش عراق از توانایی‌های نظامی بالایی برخوردار است. ما برای دوره‌ای در عراق باقی خواهیم ماند تا از ارتش عراق حمایت کنیم.
ناطقان: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت حمایت بین‌المللی از عراق در جنگ علیه تروریسم تأکید کرد و گفت: هیچ نیروی خارجی بر روی خاک عراق با داعش نمی‌جنگد و تنها مشاورانی در عراق وجود دارند. این نیروهای عراقی هستند که با داعش می‌جنگند و به پیروزی‌هایی دست می‌یابند.

وی تأکید کرد: ما بر توانایی خود برای شکست داعش تأکید داریم. ما در لحظه سرنوشت‌سازی برای آزادی شهرهایمان هستیم و لازم است حمایت از عراق ادامه داشته باشد.

ماتیس نیز بر حمایت کامل کشورش از عراق در جنگ علیه تروریسم و زمینه‌های دیگر تأکید کرد و گفت: حضور ما در عراق برای تأکید بر ادامه روابط میان دو کشور و حمایت از عراق بعد از مرحله داعش است.

وزیر دفاع آمریکا پیشروی بزرگ ارتش عراق طی دو سال گذشته را ستود و گفت: ارتش عراق وجهه بسیار خوبی در داخل و خارج دارد و برخی پیروزی‌های ارتش عراق و دفاعشان از غیرنظامیان در رسانه‌های جهانی منعکس نشده است.

ماتیس سطح عملیات علیه داعش در عراق را "خوب" توصیف کرد و گفت: جنگ علیه داعش طولانی خواهد بود.

وی گفت: ارتش عراق از توانایی‌های نظامی بالایی برخوردار است. ما برای دوره‌ای در عراق باقی خواهیم ماند تا از ارتش عراق حمایت کنیم.

در نشست ماتیس و العبادی در بغداد درباره تقویت روابط میان دو کشور در زمینه‌های نظامی و امنیتی و جنگ علیه داعش و عملیات غرب موصل بحث و گفتگو شد.

نیروهای عراقی پیشتر شرق موصل را آزاد کردند و اخیرا عملیات غرب موصل را آغاز کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین