کد خبر: ۶۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
دولت انگلیس از تصمیم دعوت رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به این کشور حمایت کرد. این در حالی است که تظاهرات گسترده‌ای علیه این تصمیم در مقابل پارلمان انگلیس برگزار و مخالفت‌هایی از سوی قانونگذاران مطرح شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس می‌خواهد بر روابط "ویژه‌اش" با آمریکا تاکید کرده و توافق تجاری را با این کشور همزمان با آماده سازی روند خروج از اتحادیه اروپا تضمین کند.

آلن دانکن، معاون وزیر خارجه انگلیس به پارلمان این کشور گفت: به دلیل نقش "کاملا محوری" آمریکا، بر این باوریم که این تصمیم "کاملا درست" است و ما باید از تمامی توان خود برای ایجاد زمینه‌های مشترک با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استفاده کنیم.

وی دعوت رسمی از رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به انگلیس را مهمترین ابزار دیپلماتیک دانست و گفت: این سفر باید همانطور که برنامه‌ریزی شده، صورت گیرد.

حمایت از تصمیم دولت انگلیس برای دعوت ترامپ به این کشور در حالی صورت گرفته که ۸ / ۱ میلیون تن از مردم انگلیس طوماری را برای توقف این سفر امضا و اعلام کردند، سفر ترامپ به این کشور اروپایی باعث "شرمساری ملکه الیزابت" می‌شود.

همچنین تایید این تصمیم درحالی صورت گرفته که حدود ۷۰۰۰ تن از معترضان به سفر ترامپ در مقابل پارلمان تجمع کرده و ضمن سر دادن شعارهایی ضد ترامپ، پلاکاردهایی را به دست داشتند که نشان از خشمشان از این سفر بود.

ترزا می نیز گفته است که در فکر کنسل کردن این سفر نیست و از آن حمایت کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین