کد خبر: ۶۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
در حالی که به گواه همه کارشناسان و نمایندگان مجلس شرایط بودجه ای هلال احمر مناسب نبوده و این نهاد مردمی در وضعیت احتضار به سر می برد برخی رسانه ها با علم به این موضوع با چشم پوشی از واقعیت ها به دنبال تخریب این نهاد مردمی برای تحقق اهداف پشت صحنه ستاد انتخاباتی خود هستند.
ناطقان: نگاه بشر دوستانه در ارائه خدمات ،نوع دوستی واحترام متقابل، تلاش برای کاهش آلام انسانها و... از جمله اهداف مهم جمعیت هلال احمر به شمار می آید.

حضور ومشارکت فعال در امداد رسانی به آسیب دیدگان به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه وبحرانهای گوناگون در عرصه های داخلی وخارجی ، تلاش برای بهسازی و ارتقاء زندگی آحاد جامعه ،پیش بینی برنامه های متعدد برای اقشار مختلف وبه خصوص جوانان وارائه خدمات مناسب دارویی ومشارکت در برنامه های ملی حوزه بهداشت وسلامت و... از جمله خدمات گسترده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از جمعیتهای نمونه در منطقه وسطح جهان است.

مجموعه این خدمات و فعالیت های گسترده جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلف به ویژه در بحث درمان وبهداشت و امداد رسانی ضرورت حل مشکلات مالی و بودجه ای هلال احمر را تاکید دارد،متاسفانه طی روزهای گذشته برخی رسانه ها با عدول از رسالت منصفانه خبری خود ضمن حرکت در مسیر سیاست بازی های رایج امروز برای انتخابات ، هلال احمر را بهترین بهانه برای تخریب دولت یازدهم یافته اند.

در حالی که به گواه همه کارشناسان و نمایندگان مجلس شرایط بودجه ای هلال احمر مناسب نبوده و این نهاد مردمی در وضعیت احتضار به سر می برد برخی رسانه ها با علم به این موضوع با چشم پوشی از واقعیت ها به دنبال تخریب این نهاد مردمی برای تحقق اهداف پشت صحنه ستاد انتخاباتی خود هستند.


در واقع مطالب کاملا خالی از استدلال و دقت و جزئیات که برخی رسانه ها ارائه کرده اند،نشان از آن دارد که نویسندگان این مطالب هیچ تسلطی در موردموضوعی که آن را به چالش کشیده است ندارد و فقط با کلی گویی و طرح شعارهای زیبا و عوام فریبانه قصد استفاده از فرصت و تخریب جمعیت هلال احمر به منظوربهره برداری سیاسی را دارد و جای تاسف است که گردانندگان این رسانه ها با آن همه ادعای اصولگرایی، بدون تحقیق و بررسی حداقلی با آبروی یک یا چند مسلمانبازی می کنند و تهمت زنی را بی پروا و بدون ترس از خداوند همچون گذشتهادامه می دهند.
می دانیم که هلال احمر چه وظایف خطیری بر دوش دارد ودر شرایط سخت و بحرانی باید بتواند به بهترین نحو وظایف خود را انجامدهد. بنابراین کارشناسان خبره و با تجربه این نهاد مردمی برای محاسبات وبراوردهای خود دلایلی قانع کننده دارند و شاید تلاش آنها برای درگیرنکردن خود با مباحثات سیاسی با گروه ها و جریانات آلوده به مطامع شخصی ،عاملی شده است که عده ای هر از چندگاهی به راحتی دست به تخریب این نهاد مردمی و مدیران زحمتکش آن بزنند.

شاید لازم باشد به برخی از این دوستان سطحی نگر یاداوری کنیم که حمایت از هلال احمر و حل مشکلات بودجه ای یک شعار سطحی نیست که چنین راهکارهایی علاج درد آن باشد. شایدهمین نوع نگاه بی ریشه عاملی شده که امروز این نهاد امداد رسان در شرایط حاد بودجه ای به سر ببرد.



متاسفانه نگاه شعاری ، سطحی ، دستوری ، بخش نامه ای که سالها عرصه ما را اداره کرده و بهتر بگوییم آن رادرنوزدیده است ، همچنان در میان برخی ژورنالیستهای کشور ما وجود دارد و هر گاه که به ایرادهای ساختاری برخورد می کنند با نگاهی سلبی به جای نگاه عمیق به دنبال بازی با الفاظ و تخریب هستند.

اینکه در شرایطی که مردم گرفتار بحران های غیر مترقبه از قبیل سیل و ریز گرد و .. هستند را به راحتی فراموش کنیم ،و در گوشه ایکمین کرده و به منظور تخریب دیگران مترصد هر مسئله مبهم و گنگی باشیم تاآن را در بوق و کرنا نماییم نه یک رفتار خیرخواهانه و عاقلانه بلکه نشاندهنده خامی و نپختگی و سوء نیت ماست.



امروز مدیری در راس سیستم اجرایی جمعیت هلال احور تکیه زده است به سوابق و عملکرد وی طی سال های گذشته رنگ صداقت و پاکی دارد، مصطفی محمدیون دبیر کل چمعیت هلال احمر امروز مورد آماج حملات فرصت طلبان قرار گرفته است چون با شفافیت و یک رنگی از مشکلات هلال احمر می گوید و برای احقاق حقوق از دست رفته این نهاد مردمی بدون هیچ ملاحظه ای وارد میدان شده است.

محمدیون تاوان صیانت از حریم هلال احمر را امروز پرداخت می کند، چرا که سال های سال است که مدیران محافظه کار برای اینکه از تیر رس حملات رقبا در امان باشند با کلی گویی سعی کردند طی طریق کرده و بدون دفاع از حقوق امدادگران پاک سرشت برای خود از عرصه سهمی بردارند، اما دبیر کل فعلی هلال احمر با روحیه ویژه خود به دنبال از دست رفته های هلال احمر است، از دست رفته هایی باز گرداندن آنها شاید باعث از دست رفتن آرامش وی شود؛ اما وی این طوفان سهمگین را به جان خریده است تا بتواندکشتی هلال احمر را به ساحل آرامش و امید رهنمود کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین