کد خبر: ۶۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
فیلم «فروشنده» در ادامه اکرانش در سینماهای آمریکا فروش خود را به بیش از ۱.۱ میلیون دلار رساند.
ناطقان:به نقل از «باکس آفیس موجو»،  «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی که امسال نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار است و هم‌اکنون در ۹۴ سالن سینمایی در آمریکا در اکران است، فروش خود را پس از ۲۵ روز اکران به رقمی بالغ بر ۱.۱۱۲ میلیون دلار رساند.

«فروشنده» با توجه به تعداد محدود سالن‌های نمایش فیلم در رتبه ۲۸ پرفروش‌ترین‌های این هفته سینمای آمریکا قرار گرفت، جایی که فیلم «پنجاه طیف تاریک‌تر» برای دومین هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکای شمالی شد.

اما «فروشنده» که برنده دو جایزه از جشنواره کن است، بهترین عملکرد را در سینماهای فرانسه داشته و به فروش چشمگیر بیش از یک میلیون و 840 هزار دلار در این کشور اروپایی دست یافته است.

کمپانی «ممنتو» توزیع فیلم «فروشنده» را در فرانسه و «کوهن مدیا گروپ» توزیع این فیلم را در آمریکا بر عهده دارد.

پس از فرانسه، تاکنون کشور ایتالیا بهترین بازار فیلم «فروشنده» بوده که نزدیک به ۶۴۸ هزار دلار برای این فیلم فروخته است.

یونان با فروش بیش از ۹۱ هزار دلار، هلند با ۷۷ هزار دلار، کلمبیا با بیش از ۴۸ هزار دلار و سینماهای کشور پرتغال با فروشی بالغ بر ۲۳.۵ میلیون دلار دیگر بازارهای خارجی «فروشنده» بوده است.

بر اساس اطلاعات سایت «IMDb»، «فروشنده» که این روزها به سبب حواشی ایجاد شده پیرامون عدم حضور فرهادی در مراسم اسکار توجه جهانی بی‌سابقه‌ای را بدست آورده، در ادامه اکران‌ها بین‌المللی خود از ۱۲ ژانویه در استرالیا و یونان اکران شده و از دوم فوریه در آلمان، ۹ فوریه در آرژانتین، ۲۳ فوریه در پاراگوئه، ۱۰ مارس در نروژ، ۲۴ مارس در سوئد، ۳۱ مارس در بریتانیا، ۶ آوریل در دانمارک، ۲۷ آوریل در جمهوری چک و از ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷ در سینماهای بلغارستان اکران خود را آغاز می‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین