کد خبر: ۶۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
یک دانشجوی دکتری موفق شد رمان کوتاهی از «والت ویتمن» را پس از ۱۶۵ سال پیدا کند.
ناطقان:«کرون»‌ نوشت: «زاخاری تورپین» دانشجوی انگلیسی مقطع دکتری است که موفق به کشف رمان کوتاهی از «والت ویتمن» شاعر و نویسنده مطرح آمریکایی شده است.

این اثر ادبی «زندگی و ماجراهای جک اِنگِل» نام دارد که در سال ۱۸۵۲ به صورت سریالی و بدون ذکر نام نویسنده در روزنامه به چاپ می‌رسید و طی ۱۶۵ سال گذشته هیچ خبری از آن نبود.


بخشی از روزنامه نیویورک تایمز در ۱۸ مارس ۱۸۵۲

این دانشجو، رمان شاعر «برگ‌های علف» را در آرشیو کتابخانه کنگره آمریکا پیدا کرده است. یکی از استادان ادبیات انگلیسی درباره این کشف گفت: کشف «تورپین» می‌تواند تمام دانسته‌های ما را درباره دوران فعالیت حرفه‌ای «ویتمن» تغییر دهد. این رمان اطلاعات زیادی درباره دوران ابتدایی کار و زندگی «والت ویتمن» را که او بعدها سعی در مخفی کردنش داشت، در اختیار ما می‌گذارد.

وب‌سایتی منتسب به این نویسنده، شاعر و مقاله‌نویس مطرح آمریکایی، نسخه دیجیتالی رمان ۳۶ هزار کلمه‌ای «زندگی و ماجراهای جک اِنگل» را منتشر کرده و دانشگاه «لووا پرس» نیز نسخه‌های جلد نرم و سخت آن را به معرض فروش گذاشته‌ است.


دست‌نوشته‌ای از «ویتمن» درباره رمان «زندگی و ماجراهای جک انگل»
«تورپین» سال گذشته هم موفق شده بود مجموعه روزنامه‌هایی را پیدا کند که «ویتمن» طی سال ۱۸۵۸ در آن‌ها با نامی مستعار، مطالبی را درباره تناسب اندام و سلامت بدن منتشر می‌کرد.

«والت ویتمن» شاعر، مقاله‌نویس و روزنامه‌نگار آمریکایی بود که آثاری چون «برگ‌های علف»، «ای ناخدا، ناخدای من» و «خداحافظ خیال من» را خلق کرد. او را پدیدآورنده شعر آزاد آمریکا می‌دانند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین