کد خبر: ۶۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
با آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل، سازمان ملل هشدار داد ده‌ها هزار خانواده عراقی در غرب این شهر در معرض خطرند. همزمان هیات "نجات کودکان" اعلام کرد نیمی از ساکنان محاصره شده در غرب موصل کودک هستند.
ناطقان: به نقل از اسکای نیوز، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان‌های انسانی نسبت به درمعرض خطر قرار گرفتن ده‌ها هزار خانواده در هنگام عملیات نظامی در غرب موصل هشدار می‌دهند. سازمان ملل نیز پایگاه‌های بیشتری را برای آوارگان در جنوب موصل ایجاد می‌کند و کمک‌هایی را انبار می‌کند تا آنها را به دست تعدادی که احتمالا به حدود چهارصد هزار آواره از شهر موصل می‌رسد، بدهند.

فرحاق حق افزود، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان ملل نشان می‌دهد که کمبود مواد غذایی و سوخت وجود دارد و بازارها و مغازه‌ها بسته‌ شده‌اند و مساله کمبود آب و قطع برق در تعدادی از محله‌ها نیز وجود دارد.

وی افزود، سازمان ملل تعداد افراد در بخش غربی موصل را حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تن برآورد می‌کند.

فرحان حق تصریح کرد، پس از آنکه مسیر اصلی به سوریه قطع شد، کمک‌رسانی‌ها به موصل طی سه ماه کم بود.

از سوی دیگر، هیات "نجات کودکان" اعلام کرد که کودکان در غرب موصل در حال حاضر با گزینه‌های مبهمی مواجه هستند و در صورتی که در شهر بمانند، با بمب‌ها و حملات پراکنده و گرسنگی مواجه خواهند بود و اگر برای فرار تلاش کنند، ممکن است توسط تک تیراندازها هدف قرار بگیرند و یا اعدام شوند.

این هیات اعلام کرد که کودکان حدود نیمی از ساکنان محاصره شده در موصل را شکل می‌دهند.

در گزارش‌های پیشین عفو بین‌الملل نیز تاکید شده بود کودکانی که به دلیل جنگ محاصره شده‌اند، از مشکلات روانی و جسمی هولناکی رنج می‌برند و با واقعیت دردناکی مواجه هستند.

دوناتیلا روویرا، مشاور ارشد رویارویی با بحران‌ها در عفو بین الملل گفت: من کودکانی را دیده‌ام که نه تنها جراحت‌های سنگینی به آنها وارد شده است، بلکه آنها شاهد قطع شدن سرها و تکه تکه شدن بدن‌های نزدیکان و همسایگانشان به دلیل انفجار خمپاره‌ها و انفجار خودروهای بمب گذاری شده یا مین بوده‌اند.

وی افزود: کودکان پس از اینکه به دلیل جنگ زخمی می‌شوند، خود را در بیمارستان‌هایی می‌بینند که پر از افراد زخمی است و شرایط انسانی دشوار بهبود جسمانی و روانی آنها را دشوار می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین