کد خبر: ۶۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
شبکه تلویزیونی CBS با اشاره به اینکه 'سلاح جدید گروه تروریستی داعش نه بر روی زمین، بلکه در آسمان است'، افزود، تبلیغات جدید ویدیویی گروه داعش نشان می دهد که این گروه در حملاتش به نیروهای عراقی از هوایپماهای بدون سرنشین (پهپاد) استفاده می کند.
ناطقان: تارنمای این شبکه آمریکایی در گزارشی در این باره ادامه داد: همزمان با اینکه این گروه در حال از دست دادن شماری از مواضع خود در عراق است، از هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته استفاده کرده است.
'عبدالحمید زباری' یک خبرنگار تلویزیون عراق اخیر در حالیکه در کنار نیروهای عراقی در موصل حضور داشت، پس از حمله یکی از این هواپیماهای بدون سرنشین داعش زخمی شدند.
وی در تشریح این حمله گفت: ناگهان صدای مهیبی در اطرافم شنیدم. پس از این صدا به زمین خوردم. متوجه شدم که دلیل این حمله چه بوده، چون دقایقی قبل سربازان شروع به تیراندازی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین کرده بودند.
این پهپادهای داعش فعالیتهای شناسایی نیز در مورد فعالیت نیروهای عراقی انجام می دهند.
'علی اللامی' یکی از فرماندهان پلیس عراق گفت: نیروهای عراقی همچنان در تیررس دشمن هستند.
در همین حال مقامات ارتش آمریکا به شبکه CBS گفتند که نیروهای آمریکایی سلاح هایی جدید برای مقابله با پهپادهای گروه داعش در اختیار دارند که میان پهپاد و فرد کنترل کننده پارازیت می اندازد و اجازه نمی دهد بخوبی هدایت شود. این در حالی است که ' علی اللامی' اعلام کرد آمریکایی ها هرگز این سلاح را در اختیار نیروهای عراقی قرار نداده اند.
وی ابراز تمایل کرد که نیروهای عراقی این سلاح را در اختیار بگیرند تا در عملیات ها علیه داعش استفاده کنند.
به نظر می رسد با توجه به عملیات نیروهای عراقی در غرب موصل و استفاده داعش از پهپاد، نیروهای ارتش به این سلاح برای ادامه پیشروی هایشان نیاز دارند.
عملیات آزادسازی بخش غربی موصل از یکشنبه (پریروز) با مشارکت همه نیروهای مسلح عراق از سه محور آغاز شد.
پیشتر کارشناسان نظامی نزدیک به فرماندهی مشترک عملیات نینوا در شمال عراق گفته بودند که هدف مرحله اول عملیات آزادسازی بخش غربی موصل، تصرف پادگان غزلانی و فرودگاه موصل در بخش جنوبی این شهر است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین