کد خبر: ۶۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
شهردار منطقه یک در مورد باغ در حال تخریب الهیه توضیحاتی ارائه کرد.
ناطقان: سلیمانی پس از ارائه گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه یک، ضمن ارائه گزارشی با بیان اینکه طرح تفصیلی ارائه شده بخش عمده‌ای از مشکلات ما را در منطقه حل خواهد کرد، گفت: بعضی از ساخت و سازهای بلند مرتبه 8 تا 10 سال زمان آن طول می‌کشد و باید در این مدت بررسی‌های لازم از جمله صدور پروانه و دیگر اقدامات آن بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه ما قانون را اجرا می‌کنیم و بنده با تراکم‌فروشی مخالف هستم ولی براساس مجوزها و قوانین و ضوابط لازم پروانه صادر می‌شود گفت: باغ‌های شخصی تابع قانون برج‌باغ هستند و براساس آن اقدام می‌کنیم و هر زمان که مصوبه‌ دیگری درباره باغ‌ها داشته باشیم، قطعاً براساس آن اقدام خواهیم کرد ولی در حال حاضر براساس مصوبه برج‌باغ‌ها 30 درصد ساخت و ساز در باغات قانونی انجام می‌شود

وی درباره تملک باغات نیز افزود: برای تملک 22 باغ،  2000 میلیارد تومان نیاز است و باید هزینه‌های تملک آن تأمین شود و این در صورتی است که 900 میلیارد تومان جمع اعتباراتی بوده که در منطقه یک شهر هزینه شده است.

سلیمانی درباره ساخت و ساز در باغ الهیه نیز اظهار کرد: زمینی به وسعت 5400 متر متعلق به بنیاد مستضعفان براساس مصوبه برج‌باغ مورد ساخت و ساز قرار گرفته است که در ماه 4 امسال نیز پروانه این زمین مجدداً تمدید می‌شود ومغایرتی با ضوابط و قوانین نداشته است و سطح اشغالی که در این باغ لحاظ شده است در جایی واقع شده که کمترین درخت را داشته است و متأسفانه پیمانکار 6 درخت عرعر را تخریب می‌کند ولی به هیچ وجه درخت‌های اصلی که کدگذاری شده‌اند دست نخورده است.

شهردار منطقه یک بیان کرد: در حال حاضر ساخت و ساز در باغ الهیه با دستور قضایی متوقف شده است و تنها به منظور حفظ ایمنی، دیوار این باغ در حال ساخت است و از درختان آن حفاظت می‌شود
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین