کد خبر: ۶۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با تاکید بر ضرروت انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌های اعتباری منحله به موسسه کاسپین، در خصوص حل مشکل نقدینگی این موسسه گفت: قطعا بانک مرکزی مثل همیشه نقش اساسی خودش را در مواقع ضروری ایفا می‌کند.
ناطقان: عباس کمره‌ئی، در خصوص موسسه کاسپین، اظهارداشت: قرار بر ادغام چند تعاونی اعتبار یا موسسه در موسسه کاسپین نبود بلکه این نهادها منحل شدند و مقرر شد دارایی‌ها و بدهی‌های آنها به کاسپین منتقل شود.

وی افزود: اول باید دارایی‌ها و بدهی‌ها منتقل شود و بعد متناسب با آن سپرده تامین شود و هم‌اکنون کاسپین در این مرحله قرار دارد.

مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با اشاره به جلسات متعدد با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کاسپین، گفت: ما در این جلسات تاکید کردیم که فرایند انتقال اموال تسریع شود.

* برخی تعاونی‌های منحله با کاسپین همکاری نکردند

وی با بیان اینکه براساس نظام‌نامه طراحی شده اموالی باید منتقل شوند که قابلیت انتقال را دارند، تصریح کرد: فرایند انتقال در حال انجام است؛ البته برخی تعاونی‌های منحله با موسسه کاسپین همکاری نکردند.

* دوره دو ساله عضویت اعضای هیات مدیره کاسپین رو به اتمام است

کمره‌ئی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است هیات مدیره و مدیرعامل موسسه کاسپین تغییر کنند، گفت:‌ دوره عضویت در هیات مدیره دو سال است و این دوره برای اعضای فعلی به اتمام رسیده است، برخی از اعضای فعلی داوطلب عضویت دوباره هستند و برخی هم نیستند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی طبق مسئولیت خود صلاحیت افراد معرفی شده را بررسی می‌کند، البته باید توجه داشته باشیم که تغییر افراد به خودی خود تاثیری ندارد و فردی باید به عضویت هیات مدیره منصوب شود که توانایی کار و عمل داشته باشد.

مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در واکنش به این نکته که اعضای هیات مدیره و مدیرعامل کاسپین در انتقال اموال تعلل کردند، گفت: ما هم معتقدیم بهتر از این می‌شد کار را به جلو برد؛ وقتی شورای پول و اعتبار مجوز فعالیت موسسه کاسپین را صادر کرد، فرض بر این بود که متولیان کاسپین به سرعت کار را جلو می‌برند.

وی اضافه کرد: اگر مشکل و نقصانی هم وجود داشت و تعاونی‌های منحله همکاری نمی‌کردند، مدیران کاسپین می‌توانستند به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کنند.

* رفع مشکل نقدینگی کاسپین پس از اتمام فرایند انتقال دارایی‌ها

کمره‌ئی در پاسخ به این پرسش که اگر فرایند انتقال اموال به پایان برسد، مشکل کمبود نقدینگی موسسه کاسپین هم حل خواهد شد، گفت: این دیگر به مرحله بعدی مربوط می‌شود. قطعا بانک مرکزی مثل همیشه نقش اساسی خودش را در مواقع ضروری ایفا می‌کند.

وی افزود: البته اینگونه نیست که اینکه فکر کنیم فقط با تامین منابع مشکل حل خواهد شد، بلکه باید با تکمیل ساختار دارایی‌ها و بدهی‌های بانک که با انتقال کامل اموال تعاونی‌های اعتبار منحله انجام می‌شود، مشکل به صورت اساسی رفع خواهد شد و پس از اتمام این کار، برای تامین نقدینگی موسسه هم اقداماتی انجام می‌شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین