کد خبر: ۶۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
ولایتی:
وی همچنین درباره اظهارات وزیرخارجه عربستان سعودی دراجلاس مونیخ گفت: وی(عادل الجبیر) حرف های بی پایه ای زد. ما به شنیدن حرف های بی پشتوانه و غیرعاقلانه او عادت کرده ایم و اهمیتی نمی دهیم.
ناطقان: علی اکبر ولایتی عصر روز( سه شنبه) درحاشیه دیدارهدیه عباس رئیس مجلس سوریه در جمع خبرنگاران در مورد ترکیه و اظهارات مقامات این کشورعلیه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آثار کودتا هنوز در ترکیه مشهود است، اظهارکرد: ترکیه به هیچ کدام از اهدافی که در مورد سوریه اعلام کرده بود نرسیده است؛ آنها انتظار داشتند بیایند در دمشق و درمسجد اموی نماز بخوانند. این انتظارات برآورده نشد و هیچگاه هم محقق نخواهد شد و برنده نهایی ملت و دولت سوریه هستند.

وی همچنین درباره اظهارات وزیرخارجه عربستان سعودی دراجلاس مونیخ گفت: وی(عادل الجبیر) حرف های بی پایه ای زد. ما به شنیدن حرف های بی پشتوانه و غیرعاقلانه او عادت کرده ایم و اهمیتی نمی دهیم.

ولایتی با بیان اینکه وزیرخارجه عربستان بهتر است به فکر منافع کشورش باشد افزود: با این سخنان بی پشتوانه و وزیر خارجه که تهدید کننده روابط خارجی می باشد، آنکه ضرر می کند عربستان سعودی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی دولت های عراق و سوریه دراین کشورها حاضر شده و به آنها کمک های مستشاری می دهد.

ولایتی تاکیدکرد: آنهایی که بدون دعوت و بی اجازه وارد این کشورها شده اند متجاوزند و باید از این کشورها بیرون بروند.

وی افزود: آنها یا خودشان باید آنجا را ترک کنند یا ملت سوریه و عراق آنها را بیرون خواهند کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیداربا هدیه عباس رئیس مجلس سوریه را سازنده و با ارزش خواند وگفت: در این دیدار تاکید کردیم که ایران متحد راهبردی سوریه است.

ولایتی گفت: آن زمان که سوریه تنها بود و مشکلات زیادی که با توطئه امریکایی ها و همدستان منطقه ای مانند عربستان و صهیونیست ها مواجه بود ایران، حزب الله و عراق و بالاخره در دو سال اخیرکشور روسیه نیزبه این مجموعه پیوست و مانع از تحقق نقشه و توطئه انها شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان ملت سوریه می خواستند این کشور را اشغال ، تجزیه و دولت سوریه را از بین ببرند، افزود: هم اکنون همه قبول دارند دولت و ملت سوربه و متحدان آنها از یک نقطه عطفی که پیروزی حلب بود و در تحولات سوریه نقش داشت گذشته اند.

ولایتی افزود: اکنون ملت و دولت سوریه درموضع ابتکار و دشمنان سوربه که تروریست های مورد حمایت امریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند در موضع انفعال قرار دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تروریست ها، هر روز یک موقعیت را از دست می دهند و جمهوری عربی سوریه یک پیروزی جدید به دست می آورد تصریح کرد: دشمنان حالا که در جنگ و مبارزه نتوانستند بر دولت سوریه فایق شوند درصحنه های ببن المللی مثل اجلاس مونیخ بعصی از نمایندگان منطقه ای علیه دولت سوربه سخنان ببهوده و بی پایه بیان کردند.

ولایتی گفت: دراجلاس مونیخ دشمنان تلاش کردند که آنچه خود مقصر بودند را فرافکنی کرده و به گردن جمهوری اسلامی ایران بیاندازند.

وی افزود: همه تحلیل گران و صاحب نظران می دانند که آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیستها از تروریسم در منطقه حمایت می کنند و آنکه با تروریسم درمنطقه مبارزه می کند دولت و مردم سوریه ، حزب الله و عراق و دیگرمتحدان شان هستند.

ولایتی با بیان اینکه نشان افتخارمبارزه با تروریسم به سینه بشاراسد و متحدان وی نشسته است، گفت: رابطه استراتژیک ایران و سوریه کماکان و تا پیروزی کامل دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه پیروزی کامل درسوریه این است که تمامیت ارضی این کشورحفظ شود،‌ تاکید کرد: دولت سوریه برجا است و آوارگان سوری به وطن برگشته و شهرهای اشغالی آزاد خواهند شد.

** پیروزی های بزرگی در سوریه به دست آمده است
هدیه عباس رئیس مجلس سوریه نیز در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی درجمع خبرنگاران گفت: ما در سوریه پیروزی های بزرگی به دست آورده ایم و توانستیم نقشه تروریستی و تجاوزکارانه ای که از 6 سال پیش علیه سوریه طراحی شده بود را به شکست بکشانیم.
رئیس مجلس سوریه با اشاره به حضور در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: افتخار داشتیم امروز با رهبرمعظم انقلاب اسلامی دیدار کنیم.
وی دیدار با ولایتی را ثمربخش دانست وافزود: در این دیدار تمام زمینه های مورد علاقه هر دو کشور را بررسی کردیم و همچنین راجع به پیروزی ها و دستاوردهایی که در سوریه به دست آمده است صحبت کردیم.
هدیه عباس با اشاره به برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: این کنفرانس کمک می کند آرمان و مساله فلسطین باردیگر مورد توجه جهان اسلام واقع شود درحالی که اسرائیل، آمریکا و غربی ها تلاش می کنند مساله فلسطین را لوث کرده و به منافع و اهداف صهیونیست ها خدمت کنند.
وی افزود: ما همچنین در گفت وگوی امروز با علی اکبر ولایتی دستاوردهای سیاسی و عملیاتی که در سوریه محقق شده را بررسی کردیم.
هدیه عباس گفت: دراین دیدار فداکاری ها و جانفشانی های انجام شده در جهت پایداری و حفظ جبهه مقاومت در کنار دوستانمان و برادرانمان را مورد بحث قرار دادیم که جمهوری اسلامی ایران در راس و مقدمه برادران و دوستان ما قرار دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین