کد خبر: ۶۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
همایش ملی صیانت از وقف با حضور آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در مشهد رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مساله فلسطین مساله همه جهان اسلام است،‌ گفت که مساله فلسطین مساله همه ملت‌های مسلمان و نه برای یک نقطه جغرافیایی خاص است.
ناطقان: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دومین روز از ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه خدا را شاکریم که در بین اندیشمندان، فرهیختگان و سیاستمداران کشورهای مختلف هستیم، گفت: لازم است از همه مدعوین،‌ مهمانان و حضار به خاطر حضور گرم شان در این همایش قدردانی کنم. همچنین از تمامی برگزارکنندگان این کنفرانس به خصوص رئیس مجلس سپاسگزارم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر اینکه مساله فلسطین محدود به یک سرزمین در مرزهای جغرافیایی خاص نیست، گفت: مساله فلسطین، مساله همه جهان اسلام است. امروز سرزمین فلسطین محکی برای بسیاری از اموری است که در دنیا در حال جریان است. سرزمین فلسطین محکی برای ارزیابی ادعاهای حقوق بشری جهان غرب و صدق و عدم صدق گفتار آنهاست.

آملی لاریجانی با بیان اینکه مساله فلسطین را می‌توان در دو سطح ظاهری و عمقی و باطنی ملاحظه و بررسی کرد، گفت: مساله فلسطین در ظاهر جریان تاریخی است که در نقطه‌ای از تاریخ شروع شده و سرزمینی را غصب کردند. در طول این مدت جنایات زیادی علیه این ملت مرتکب شدند و علی‌القاعده با همسایگان شان نیز تماس‌ها و تنش‌هایی داشتند.

وی افزود: با نگاه عمیق‌تر مساله فلسطین مساله تقابل ایدئولوژی‌ها است. در فلسطین مساله فقط اشغال محدوده جغرافیایی خاص در مرزهای محدود نیست، بلکه تقابل دو ایدئولوژی اسلام و توحید در مقابل یک نوع نگاه رژیم صهیونیستی مبتنی بر ایدئولوژی خاص و پشتیبانی‌های لیبرال دموکراسی غربی و ابزاری ساختن صهیونیست برای پیشرفت در منطقه است؛ لذا در اینجا دیگر سخن از مرز نیست. شواهد و قرائن زیادی این نگاه را تأیید می‌کند که مساله فلسطین موضوعی عمیق برای تقابل این دو ایدئولوژی است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه توضیح داد: واضح‌ترین شواهد آن است که در هیچ کجای دنیا جهان غرب به خصوص آمریکا این مقدار هزینه برای دفاع از سرزمین و جمعی محدود نکرده است. حمایت مالی، نظامی و سیاسی و رسانه‌ای غرب برای رژیم صهیونیستی این موضوع را نشان می‌دهد که امری بسیار مهم‌تر از اشغال سرزمینی کوچک مطرح است و آن همان تقابل ایدئولوژیک است.

وی افزود: برخی از اندیشمندان دنیای غرب مدعی بودند که پایان تاریخ با لیبرال دموکراسی خواهد بود و آنها این موضوع را به خصوص بعد از فروپاشی شوروی بیشتر دنبال کردند. در این شرایط آنها سبک زندگی مسلمانان با تکیه بر توحید و نظام اسلامی و به تعبیر دیگر سبک زندگی اسلامی را مغایر با ایدئولوژی لیبرال دموکراسی می‌دانند به همین دلیل از این تقابل به هراس افتاده‌اند. این خود دلیلی است که آنها با شدت و حدت به مسأله دفاع از رژیم صهیونیستی می‌پردازند.

آملی لاریجانی یادآور شد: اخیراً طی قراردادی 10 ساله بین آمریکا و رژیم صهیونیستی، آمریکا قریب به 40 میلیارد دلار سلاح به رژیم صهیونیستی داده است، این تنها یک نمونه از کمک‌های نظامی آمریکا است. این خود نشان می‌دهد که در پس پرده تقابل با خود اسلام است. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت مساله فلسطین مسأله همه ملت‌های مسلمان و نه مسأله یک نقطه جغرافیایی خاص است.

رئیس قوه قضاییه افزود: بر این اساس این سخن که در گوشه و کنار برخی کشورهای اسلامی شنیده می‌شود که مساله فلسطین محدود به جغرافیای خاص است و مساله جهان اسلام نیست، حرف نادرستی است. معتقدیم اسلام منادی صلح و دین رحمت است و مسلمانان نیز باید با هوشیاری نسبت به فریبکاری‌ها و توطئه‌ها در منطقه برای تفرقه میان مسلمانان بیدار باشند.

وی افزود: مسلمانان بر اساس اعتقادات وحدانی خود سبک زندگی جدیدی در تقابل با لیبرال دموکراسی غربی به منصه ظهور درآورده، اسلام قدرت حیات و اداره جوامع دارد به شرط آنکه اجازه دهد پس باید تدبیر کنیم. جمهوری اسلامی نمونه و الگویی برای عرضه این نوع زندگی در اجتماع،‌ سیاست و فرهنگ است که امیدوارم این سیر در تمامی کشورهای اسلامی طی شود.

آملی لاریجانی با بیان اینکه مساله فلسطین میزان سنجش دعاوی حقوق بشر غرب است، گفت: می دانیم در مکتوبات، سخنرانی و دانشگاهای شان مساله حقوق بشر را زیاد مطرح می کنند. در حالی که در سرزمین فلسطین فجایعی در حال جریان است و این مساله آزمون بزرگی برای دنیای غرب است.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: کارهایی که رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطین اعمال کرده از مصادیق قطعی جنایت جنگی است. در اساسنامه دیوان بین المللی کیفری که تصویب آن و شروعش در رم بوده و البته مراحل تصویب هم داستان عجیبی دارد و سنگ اندازی های آمریکا قصه عجیبی است، جنایت جنگی تعریف شده است.

وی ادامه داد: در بند یک آن آمده است هدایت عمدی عملیات بر ضد افراد غیرنظامی مصداق جنایت جنگی است، کاری که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و به نحو آشکار مدارس و بیمارستان‌ها را هدف قرار می دهد. در بند 5 اساسنامه ذکر شده که بمباران شهر و روستاها و مناطق مسکونی یا ساختمان هایی که بی دفاع هستند، جزو جنایت جنگی است. در بند 9 آن نیز مجددا به همین مساله تاکید شده است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به گزارش قاضی گلدستون به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: با توجه به ادامه تحریم ها در نوار غزه و استفاده از فسفر سفید برای حمله به ساختمان‌های امدادرسانی و حمله به بیمارستان الوفا، در این گزارش رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین المللی  شناخته شده است. این گزارش که در مورد جنایت جنگی غزه است در 16 اکتبر 2009 تصویب شده و در مجمع عمومی سازمان نیز با 114 رای موافق و 18 رای مخالف به تصویب رسید؛ یعنی مجامع بین المللی قبول کرده‌اند که کار اسرائیل جنایت جنگی است.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: آیا با این حال از حمایت دولت های غربی و خصوصا آمریکایی ها چیزی کاسته شد؟ آیا تشویق های آنها از رژیم غاصب کودک کش کم شد؟ در حالی که هنوز شاهد حمایت‌های فزاینده دولت‌های غربی خصوصا آمریکایی‌ها نسبت به این رژیم غاصب و ظالم هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با نداشتن سلاح های هسته ای مورد تحریم قرار گرفت، اما رژیم صهیونیستی با زرادخانه هسته‌ای مورد ملاطفت قرار می گیرد و این محکی است برای سنجش حقوق بشر در دنیای امروز که خصوصا ادعای آمریکای فضاحتی بیش از این برای کشورهای غربی در سر دادن حقوق بشر وجود ندارد.

رییس قوه قضائیه اظهار کرد: هیچ توقعی برای حل مساله فلسطین از کشورهای غربی نمی توان داشت و هر کسی که به سمت کشورهای غربی و آمریکا برای حل مساله فلسطین برود محکوم به شکست است و تنها راه نجات رجوع به خود و نگاه به اتکاء خداست.

وی افزود: تمام قدرت ها در سیطره قدرت الهی است و رجوع به حق و استقامت و اتکا به قدرت حق تعالی راه پیروزی مسلمانان بر مشکلات است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین