کد خبر: ۶۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
اعضای خانواده عامل انتحاری که گفته شده خود را در میان نیروهای عراقی در موصل منفجر کرد، امروز (چهارشنبه) به روزنامه تایمز گفتند او شهروند انگلیس بوده و مدتی نیز در گوآنتانامو زندانی بوده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، تروریست انگلیسی که گفته شده خود را در میان نیروهای عراقی در موصل منفجر کرده، در رسانه‌های انگلیسی با نام "جمال الحارث" شناخته می شود که بین سال های 2002 تا 2004 در گوآنتانامو بازداشت بوده است.

برادر این عامل انتحاری تصویر منتشر شده از این فرد را که توسط داعش منتشر شده است، تایید کرده است.

لئون جیسمون، برادر این عامل انتحاری گفت: این تصویر خود اوست. از روی لبخندش می شود شناخت. اگر این درست باشد، من برادرم را از دست دادم و یکی از اعضای خانواده ام را.

کانال 4 انگلیس نیز از قول یکی دیگر از اعضای خانواده این عامل انتحاری که خواست نامش فاش نشود گزارش داد که تصویر منتشر شده خود الحارث است.

در تصویر، الحارث لبخند می زند و لباس استتار پوشیده و به نظر می رسد که بر روی یک خودرو نشسته است.

دولت لندن اما اعلام کرده نمی تواند این گزارش را تایید کند.

الحارث توسط طالبان در افغانستان به دلیل داشتن پاسپورت انگلیسی زندانی شده بود و پس از سقوط طالبان به دست نیروهای آمریکایی، توسط نیروهای این کشور اوایل 2002 دستگیر و به گوآنتانامو فرستاده شد.

وی در 2004 به انگلیس بازگشت و توسط پلیس مورد بازجویی قرار گرفت و بدون اینکه متهم شود، آزاد شد.

سپس به ترکیه رفت و در آوریل 2014 به سوریه رفت. در همان سال، همسرش با پنج فرزند به سوریه رفتند تا شوهرش را متقاعد کند داعش را ترک کند.

این زن به کانال 4 گفت، پس از ورود به قلمروی داعش دیگر نتوانستم خارج شوم تا اینکه قاچاقی خارج شدم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین