کد خبر: ۶۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: یکی از دستاوردهای خوب برجام ارتقاء همکاری های علمی بین المللی جمهوری اسلامی بوده است.
ناطقان: حسن قشقاوی گفت: در پسا برجام ایران توانست جهش خوبی در همکاری علمی و فناوری با کشورهای جهان داشته باشد.

وی اظهار کرد : تلاش وزارت امور خارجه این است که با بهره گیری از همه ظرفیت های خود ، همکاری های علمی و فناوری ایران را در جهان افزایش دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد : در دنیای امروز دیگر توان نظامی و تبلیغات قدرت نمی آورد بلکه کشوری قدرتمند است که دارای علم و فناوری باشد و از همه بتواند پیشی بگیرد.

قشقاوی اضافه کرد : امروزه مفهوم جدیدی به نام دیپلماسی علمی و فناوری متولد شده است که وزارت امور خارجه ایران اهمیت این دیپلماسی را به خوبی می داند.

وی ادامه داد: هفته گذشته طی ملاقاتی با مسئولان کشور مجارستان ، این کشور موافقت کرد که یکصد بورسیه تحصیلی در رشته های پزشکی و غیر پزشکی به دانشجویان ایران اعطاء کند.

معاون وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد اینگونه همکاری ها بتواند بستر مناسبی برای تبادل استاد و دانشجو و همچنین همکاری تنگاتنگ بین مراکز پژوهشی فراهم شود.

قشقاوی افزود : در برنامه پنجم توسعه می بایست در هر سال 25 هزار دانشجوی خارجی در کشور جذب شود که این رقم در برنامه ششم به 80 هزار دانشجوی خارجی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعامل بین عرصه دیپلماسی و علم و فناوری دو سویه است به این معنی که از یک سو دیپلماسی می تواند به علم کمک کند و از طرفی علم و فناوری می تواند قدرت دیپلماسی را افزایش دهد لذا از این ظرفیت باید به خوبی استفاده کنیم.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین