کد خبر: ۶۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
نظامیان ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ امروز شنبه بار دیگر به سوی هم آتش گشودند که در نتیجه آن چند نظامی آذربایجانی کشته شدند.
ناطقان:نیروهای نظامی ارمنستان و آذربایجان بار دیگر در منطقه قره باغ با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه آن چند نظامی آذربایجان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نظامیان ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ امروز شنبه بار دیگر به سوی هم آتش گشودند که در نتیجه آن چند نظامی آذربایجانی کشته شدند.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده که علت این درگیری تلاش نظامیان ارمنستانی برای ورود به خاک آذربایجان از منطقه قره باغ بوده است.

وزارت دفاع آذربایجان توضیحی درباره تعداد تلفات نیروهای این کشور در درگیری امروز نداده است.

درباره مناقشه قر باغ می توان گفت: همه چیز از فروپاشی شوروی سابق و به استقلال رسیدن آذربایجان و ارمنستان آغاز شد و در این بین قره باغ به منطقه ای تبدیل شد که دو طرف بر سر آن اختلاف نظر داشتند و برای همین در مناقشه بودند.  در پی این اختلافات جنگی بین دو کشور در گرفت که بیش از سه سال طول کشید و در اوایل سال ۱۹۹۴ به پایان رسید ولی بسیاری از مردم و نظامیان در طرف درگیری جان خود را از دست دادند و بر طبق اخبار موجود بیش از ۳۵ هزار نفر در این جنگ سه ساله کشته شدند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا از سال ۱۹۹۲ برای برقراری آتش بس و صلح در این منطقه در تلاش است.

اما با این حال درگیری ها مجددا در سال ۲۰۱۶ میان دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه آغاز شده است.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین