کد خبر: ۶۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
رئیس مجلس گفت: براساس گزارش دیوان محاسبات که در تفریق بودجه ۹۴ آمده است، منابع هدفمندی مشخص است و صراحت دارد که در مجموع ۴۳ هزار میلیارد هدفمندی درآمد دارد که بعد از کسر هزینه‌ها از این درآمد عددی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان حاصل می‌شود.
ناطقان: علی لاریجانی پس از سخنان رئیس کمیسیون تلفیق برنامه و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نوبت سوم جلسه علنی امروز، در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۶ کل کشور گفت: آقای حاجی‌بابایی می‌گوید خالص درآمد حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه دیده شود که اگر هم این اتفاق بیافتد اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد و دولت نیز می‌گوید هزینه‌های مرتبط با حامل‌های انرژی براساس قانون از درآمد نهایی کسر می ‌شود و مابقی به عنوان درآمد هدفمندی دیده شده و در بودجه نیز آورده می‌شود و این موضوع نیز موضوع درستی است و هر دو طرف در جایگاه خود درست می‌گویند.

وی افزود: آنچه که روشن است، رقم نهایی که حاصل از هدفمندی کسر می‌شود رقمی است که دولت اعلام کرد و صحبت دولت خلاف نیست و همه منابع حاصل از هدفمندی نیز به خزانه واریز می‌شود و جداول خاص خود را دارد و می‌شود در ردیف‌های هزینه‌ای لایحه بودجه جداول از سوی کمیسیون تلفیق دقیق‌تر تدوین شود و بحث‌های بعدی مرتبط با این موضوع را نیز می‌توان در زمان خود تکمیل کرد.

لاریجانی افزود: مجلس شرکت‌های گاز، برق و آب را مسئول تامین هزینه‌هایشان از محل فروش خدمات فروخته‌شده‌شان کرد. مجلس آمد تفسیر کرد و گفت هزینه خودتان را کسر و بقیه درآمدها را پرداخت کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کل درآمدهای ناخالص هدفمندسازی یارانه‌ها ۸۷ هزار میلیارد تومان اعلام می‌شود. اما آیا شرکت‌های مذکور نباید هزینه‌هایشان را کسر کنند و بقیه درآمد را به حساب خزانه واریز کنند؟ وقتی مجلس چنین مصوبه‌ای را تصویب کرد،‌ درآمد خالص یارانه‌ها همان عددی است که دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها اعلام کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین