کد خبر: ۶۸۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 از مصوبه این کمیسیون برای بخشودگی جرایم وام‌های زیر 100 میلیون تومان در سال 96 خبر داد.
ناطقان: محمدمهدی مفتح در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق، بودجه خاطرنشان کرد: به موجب مصوبه کمیسیون و برای تقویت بنیه بانک‌های دولتی، افزایش سرمایه و تعبیه بدهی‌های دولت احکام تبصره‌های 35 و 36 قانون بودجه 95 در بودجه 96 تمدید و مقرر شد افرادی که کمتر از 100 میلیون تومان از بانک‌ها وام گرفته‌اند در صورت پرداخت اصل وام سودش از طریق دولت به بانک‌ها پرداخت و جریمه آن بخشیده شود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق بودجه همچنین مقرر کرد 1 میلیارد و 300 میلیون دلاراز محل صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی به ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع اختصاص یابد. همچنین مصوب شد: 100 میلیون دلار از همین محل به صداوسیما برای تعمیر و نوسازی تجهیزات فنی، فیلم و سریال‌های فاخر اختصاص یابد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس، ادامه داد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مصوب شد: 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خصوصی و تعاونی، 200 میلیون دلار برای اعطای تسهیلات ارزی جهت خرید تسهیلات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (150 میلیون دلار وزارت علوم و 50 میلیون دلار وزارت بهداشت) اختصاص یابد. همچنین مقرر شد 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و 300 میلیون دلار برای کمک به آبرسانی روستایی تخصیص یابد که در تمامی این موارد پرداخت هرگونه حقوق و دستمزد و هزینه پرسنلی از این محل ممنوع است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 ، ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق و در راستای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی دولت مجاز شد اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که مشمول واگذاری سیاست‌های اصل 44 نیستند با رعایت قوانین و مقررات تا سقف 5 هزار میلیارد تومان به فروش برساند و آن را برای پرداخت بدهی به تأمین اجتماعی اختصاص دهد. همچنین در صورتی که این بدهی از محل فروش املاک تأمین نشود دولت می‌تواند از طریق فروش اوراقی مالی اسلامی بلندمدت این بدهی را تأمین کند یا اوراق را بابت تأدیه بدهی به تأمین اجتماعی بپردازد.

وی اضافه کرد: در مصوبه دیگری وزارت کار مجاز شد اموال غیرمنقول مازاد خود را با رعایت مقررات تا سقف 500 میلیارد تومان بفروشد و برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اختصاص دهد. بر اساس مصوبه دیگری وزارت ارتباطات مجاز شد اموال غیرمنقول مازاد خود را بفروشد و آن را صرف افزایش سرمایه پست بانک کند.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، خاطرنشان کرد: به موجب حکمی که در برنامه ششم به تصویب مجلس رسیده بود مقرر شد حقوق بازنشستگانی که کمتر از 2 میلیون تومان در ماه دریافتی دارند با شاغلان همان دستگاه در شرایط مشابه همسان‌سازی شود.

وی اضافه کرد: در مصوبه دیگری بانک مرکزی موظف شد کلیه وجوه ارزی ناشی از طرح دعاوی را تا سقف 3 هزار میلیارد تومان واریز کند.

مفتح با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش اعتبارات استانی از 16.8 هزار میلیارد تومان رقم پیشنهادی دولت به  25.8 هزار میلیارد تومان، تصریح کرد: در لایحه دولت بودجه استانی در سه ردیف تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، 2 درصد حاصل از صادرات نفت خام و توازن منطقه‌ای دیده شده بود که ما آن را به پنج ردیف تملک دارایی، 3 درصد نفت خام و میعانات گازی، توازن منطقه‌ای، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای اقتصادی برای کلیه استان‌ها و اختصاص 27/0 درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش (80 درصد عمرانی و 20 درصد جاری) افزایش دادیم. همچنین درآمدهای مالیاتی استان‌ها که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود در کمیسیون تلفیق متعادل شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96، اضافه کرد: ما همچنین جدولی را تنظیم کردیم و احکام برنامه ششم که باید در بودجه 96 منعکس شود را در آن گنجاندیم تا این کنترل وجود داشته باشد که احکام برنامه فراموش نشود.

مفتح در پایان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بودجه 96 بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) برای طرح پیشنهادات الحاقی کمیسیون‌ها تشکیل جلسه می‌دهد و امیدواریم تا فردا این گزارش نهایی شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا بعد از فرصت 10 روزه پیش بینی شده در آیین نامه لایحه بودجه پس از تعطیلات دهه فجر در ستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدهمایون پروزن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما نمایندگان عزیز و دلسوز .جمهوری اسلامی..خداوند پشت پناهتان باشد از اینکه به غیر از کار کشورمان به فکر مردم هم هستین..همین دعای خیر مردم برای شما کافیست ..کاشکی تا سقف بخشودگی را درسال 96بجای ص دمیلیون بکنین صدو چهل یا ص دو پنجاه....خداوند ازتان راضی باشه..
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین