کد خبر: ۶۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
مراسم اختتامیه جشنواره «ایران قیامت شد» امروز با تقدیر از نفرات برتر در بخش‌های مختلف در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.
ناطقان: مراسم اختتامیه جشنواره «ایران قیامت شد» که به مناسبت حماسه نهم دی‌ از ابتدای دی‌ماه سال جاری آغاز و تا 21 بهمن‌ماه ادامه داشت، امروز یکشنبه، با تقدیر از نفرات برتر در بخش‌های مختلف در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و در حاشیه پنجمین همایش، «دانشگاه سدی در برابر فتنه» برگزار شد، ابتدا حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان پیرامون نحوه برخورد امیرالمومنین(ع) با فتنه‌های زمان به سخنرانی پرداخت و پس از آن از نفرات برتر در بخش‌های مختلف جشنواره ایران قیامت شد تقدیر به عمل آمد.

محمدرضا حیاتی دبیر جشنواره «ایران قیامت شد»، در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: 9 دی نماد جمهوریت نظام برای دفاع از اسلامیت بوده است، که بعد از 30 سال یک بار دیگر شعارهای اساسی انقلاب اسلامی را به مرحله ظهور رساند.

حیاتی ضمن برجسته خواندن نقش دانشگاه در تسویه عناصر فتنه ابراز داشت: بصیرت دانشجویان و دانشگاه کاری کرد که افرادی که نام و خط امام را به خود وصل کرده بودند و آن را هزینه فتنه گری خود می‌کردند، به مرحله‌ای رساند که همین افراد از پشت آن نقاب بیرون آمدند و با هتک حرمتی که به تصویر امام(ره) داشتند، چهره زشت خود را نشان دادند و این نشان می‌دهد که اگر بصیرت دانشگاه و نخبگان پشتیان انقلاب و ولایت باشد حادثه عاشورا تکرار نخواهد شد.

دبیر جشنواره «ایران قیامت شد» ادامه داد: حال «خبرنامه دانشجویان ایران» به عنوان عضو کوچکی از خانواده دانشگاهی وظیفه خود دانست تا گام مهمی برای ساماندهی آثار حماسه 9 دی و نه تولید آن که به صورت پراکنده از جریانات مختلف دانشجویی – نخبگانی بود بردارد تا صدای واقعی دانشجویان رساتر شنیده شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن همزمان شدن اختتامیه این جشنواره با برنامه «سدی در برابر فتنه» که توسط اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران چند سالی است در حال برگزاری است، گفت: اقبال و استقبال شرکت کنندگان در این جشنواره بیش از انتظار بود و این در حالی است که این جشنواره اولین دوره خود را طی می‌کند.

حیاتی با اشاره به ارسال 1000 اثر به این جشنواره گفت: ارسال کثیر آثار به این جشنواره نشان از اهمیت این مسئله برای دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور دارد که امیدواریم برای سال آینده این ظرفیت افزایش پیدا کند و با کمک جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بتوانیم مراسم باشکوه‌تری برگزار کنیم.
همچنین حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پیامی ضمن تشکر به دلیل برگزاری همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه»، از دانشجویان شرکت کننده در جشنواره «ایران قیامت شد» تقدیر کرد.

در این پیام آمده است: الحق که دانشگاه در فتنه سال هشتاد و هشتاد کارنامه قابل قبولی داشت و جریان مومن انقلابی در آن سال با رشادت و فداکاری مثال زدنی در پاسداری از کیان نظام و جمهوریت آن سنگ تمام گذاشت، فتنه 88 در تاریخ سیاسی ایران اتفاق بسیار مهمی است که می‌تواند برای آینده مسیر انقلاب بسیار درس آموز باشد.

محمدیان در این پیام آورده است: بی شک بازخوانی مبانی فتنه و زمینه‌های بروز آن و چگونگی پاسداری مردمی از جمهوریت نظام یکی از وظایف جریان انقلابی در دانشگاه است، بحمدالله انجمن اسلامی دانشجویان مستقل 5 سال است که در دانشگاه تهران همایشی با عنوان «دانشگاه سدی در برابر فتنه» را برگزار می‌کند که بنا به گزارش‌های رسیده امسال با جشنواره دانشجویی «ایران قیامت شد» که حاوی صدها اثر ارزشمند دانشجویی با موضوع مواجه مردم با فتنه 88 است، همراه شده، جا دارد در این فرصت از این دانشجویان عزیز و همه کسانی که یاد و خاطره رشادت‌ها و پاسداری‌های مواجه مردمی با فتنه 88 و تلاش‌های صورت گرفته برای صیانت از جمهوریت نظام را پاس می‌دارند تشکر و قدردانی کنم و به آنها خدا قوت بگویم.
با این

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین