کد خبر: ۶۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
شست و شو و خانه تکانی در روزهای پایانی سال در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی و بهداشتی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد که لازم است در این مواقع نکاتی رعایت شود.
ناطقان:فرجود شکوهی فیزیوتراپیست و عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص رعایت نکات ایمنی و بهداشتی اسکلتی –عضلانی هنگام خانه تکانی گفت: کسانی که کمردرد یا سابقه آن را دارند، باید از شستن و حمل فرش ها و موکت خودداری کنند زیرا وزن فرش خیس چند برابر فرش خشک است که در موارد متعدد شاهد بوده ایم این کار عامل ایجاد کمردرد و تشدید آن شده است.

وی بیان کرد: افراد در خانه تکانی ها حجم کارهای چندین و چند روز را در یکی دو روز خلاصه نکنند، زیرا اسکلت بدن آمادگی این حجم کار سنگین را ندارد.

این متخصص فیزیوتراپی تصریح کرد: علاوه بر این موارد لازم است که در نصب پرده از استحکام نردبان و چهارپایه اطمینان خاطر پیدا کنید زیرا سقوط از آنها عامل شکستگی های بسیاری از استخوان های بدن می شود.

شکوهی بیان کرد: در حمام و شستشوی آن از دمپایی عاج دار استفاده کنید زیرا سرخوردن با آن موجب شکستگی می شود. 

وی توصیه کرد: پیشنهاد می شود افراد به منظور پیشگیری از این آسیب ها به نزدیکترین کلینیک فیزیوتراپی محل کار یا سکونت خود مراجعه و مشاوره های لازم را دریافت کنند تا با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی خانه تکانی کرده و کمترین آسیب را به مفاصل بدن وارد کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین