کد خبر: ۷۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
گوجه سبز جزء میوه‌های نوبرانه فصل بهار بوده و دارای خواص زیادی از جمله تنظیم عملکرد معده و روده است. گرچه قیمت آن گران است اما متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد.
ناطقان:این میوه غنی از ویتامین C، اسید‌مالیك و اسید سیتریك است، اما توجه داشته باشید مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف گوجه‌سبز برای بهبود طعم دهان مفید است. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است كه بخوبی شناخته شده است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل كاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملكرد معده‌ای - روده‌ای است.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل‌توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول وسرطان دارد. اسید بنزوئیك، تركیبی است كه خاصیت ضد میكروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضدقارچی و ضدباكتریایی این میوه هستند. مطالعات نشان می‌دهد كه این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به‌دلیل وجود اسید اسكوربیك (ویتامین ث‌)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.

کاهش فشار خون و کلسترول، حذف رسوبات از خون، تنظیم عملکرد معده و روده و درمان ناراحتی‌های مجاری ادراری جزو مزایای منحصر به فرد این میوه پرخاصیت است.

گوجه سبز دارای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی است، موجب تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود و در درمان حالت اسیدی خون مفید و موثر است.

مصرف این میوه در درمان تومورها و نقرس به دلیل وجود ویتامین C تاثیر بسزایی دارد.

مصرف گوجه سبز برای مبتلایان به روماتیسم و افراد دارای تصلب شرایین بسیار مفید است. این میوه مملو از ویتامین B و برای آرامش اعصاب مفید است.

خواص گوجه سبز نرسیده به دلیل داشتن اسیدهای مختلف بیش از میوه‌های رسیده است، اما عوارضی چون نفخ و دل درد شدید هنگام زیاده روی در مصرف‌، فرد را آزار می‌دهد.

همچنین احتمال ابتلا به مسمومیت‌های گوارشی با مصرف گوجه سبز آلوده بسیار زیاد است و حساسیت موقت در دهان و دندان به طور معمول در کسانی که این میوه را مصرف می‌کنند، مشاهده می‌شود.

ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز:

كربوهیدرات 8.51 گرم، چربی 2.84 گرم، پروتئین 1.6 گرم، فیبر خام 0.5 درصد.

با مصرف 100گرم گوجه سبز، 5 درصد ویتامین آ، 2.1 درصد ویتامین ب 1 (تیامین)، 1.9 درصد ویتامین ب 2(ریبوفلاوین)، 2.8 درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین ث، 5.1‌ درصد كلسیم، 2.2 درصدفسفر، 5 درصدآهن و 3.6 درصد پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می‌شود.

منبع: افتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین