کد خبر: ۷۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
تازه‌ترین تحولات میدانی بخش غربی موصل و بنا به گزارش فرمانده‌هان نظامی نیروهای عراقی شهر موصل ظرف 30 آینده به صورت کامل از چنگ تروریستهای داعش خارج خواهد شد.
ناطقان: نیروهای عراقی در تازه‌ترین پیشرویهای در بخش غربی شهر موصل طی عملیاتی بخش‌های از این شهر را آزاد و شماری از تروریستهای داعش را به هلاکت رساندند.
بنا به گزارش رسانه‌های محلی عراق، نیروهای واکنش سریع ارتش عراق نیمه‌شب گذشته و در تاریکی شب طی عملیاتی برق‌آسا «هتل فلسطین»  در بافت قدیمی شهر موصل را آزاد کردند وگروهی از تروریستهای داعش که در این منطقه ساکن بودند را به هلاکت رساندند.

افزودن بر این  با وجود افزایش عملیات انتحاری عناصر داعش، نیروهای ارتش عراق بامداد روز  جمعه موفق شدند که کنترل دو منطقه دیگر از چنگ عناصر داعش خارج کنند.

آنگونه که فرمانده‌هان میدانی نیروهای عراقی گزارش داده‌اند تاکنون نزدیک به 85 درصد شهر موصل به صورت کامل آزاد شده‌است؛ با این حال براساس برآوردهای نیروهای امنیتی نزدیک به 2 هزار تن از عناصر داعش در بخش شمال غربی شهر موصل در میان اهالی شهر پنهان شده‌اند که  همچنان با عملیات انتحاری و استفاده از خودروهای بمبگذاری‌شده و تک‌تیراندازها در برابر پیشرویهای نیروهای عراقی مقاومت می‌کنند.

یکی از فرمانده‌هان نیروهای موسوم به «سرویس مبارزه با ترویسم» ارتش عراق در گفتگو با «رویترز» می‌گوید با وجود جنگ فرسایشی عناصر باقی‌مانده  تروریستهای داعش و حضور آنها در میان این منطقه پرجمعیت شهر، نیروهای عراقی تصمیم دارند تا ظرف 30 روز آینده عملیات آزادسازی شهر موصل را به پایان برسانند و تمام تروریستهای داعش را از برای همیشه از این شهر خارج کنند.

فرمانده عملیات آزادسازی نینوا نیز روز پنج شنبه گفت: نیروهای عراقی دو منطقه راهبردی "المعلمین و السایلو" را آزاد کردند.

نیروهای ارتش عراق پس از آزادی این دو منطقه پرچم این کشور را بر فراز ساختمان های دولتی برافراشتند.

در همین حال یک منبع امنیتی در استان نینوا گفت: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش عناصر داعش را بین فرار از میدان جنگ و منفجر کردن خود در عملیات انتحاری مخیر کرده است.

فرمانده عملیات نظامی علیه گروه داعش در عراق روز سه شنبه از بازپس گیری اصلی ترین ساختمان دولتی شهر موصل و همچنین موزه و شعبه بانک مرکزی در این شهر خبر داد.

تصرف ساختمان استانداری نینوا و موزه موصل – که در سال 2015 میلادی توسط داعش تخریب شده بود- یک روز پس از در اختیار گرفتن کنترل دومین پل این شهر از طرف نیروهای دولتی عراق صورت می گیرد.

رویترز  در روزهای گذشته و همزمان با پیشروی سریع نیروهای عراقی در بخش غربی موصل گزارش داد که منابع اطلاعاتی عراق و آمریکا گفته‌اند که عدم وجود ارتباط رسمی میان ابوبکر البغدادی و سرکردگان گروه تروریستی داعش در نبرد موصل به این معناست که ابوبکر البغدادی از موصل گریخته است.

پیش از این نیز برخی از منابع خبری گزارش دادند که ابوبکر البغدادی پیامی با عنوان «وداع» برای طرفداران خود در عراق فرستاده و در این پیام ضمن اذعان به شکست در نبردهای اخیر  عراق، از طرفداران خود خواسته مخفی شوند و به مناطق کوهستانی فرار کنند.


منبع: میزان
برچسب ها: موصل ، تحولات ، داعش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین