کد خبر: ۷۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
افزایش دوبرابری بودجه تئاتر در سال 96 و تقویت گروه‌های نمایشی برای اجراهای بیشتر از برنامه‌های سال جدید است.
ناطقان: سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص افزایش بودجه‌ی دوبرابری برای تئاتر در سال 96 گفت: هر روز در تهران 90 تا 110 نمایش در سالن‌های مختلف اجرا می‌شود و در پی آن هستیم که این موضوع را در سال 96 با افزایش بودجه تئاتر تقویت کنیم؛ چراکه تئاتر می‌تواند بازتاب دهنده ای مشکلات و چالش های جامعه باشد و این میزان گرایش مردم به تئاتر باید پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: معاونت هنری درحال برنامه‌ریزی جامع و کامل برای سال جدید است تا رویکرد تازه ای در تئاتر ایجاد کنیم درواقع تئاتر باید از نظر کیفی و محتوا منطبق با ارزش‌های اسلامی و اجتماعی و فرهنگی باشد، زیرا این هنر در اصلاح سبک زندگی و اخلاق عمومی برای نسل جوان موثر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد : تئاتر از کانون‌های اصلی جامعه بوده و قدمت طولانی دارد به همین خاطر امروز اکثر هنرمندان سینما در سابقه‌ی کاری خود تئاتر را تجربه کردند و به تعبیر بسیاری از بزرگان تئاتر، ریشه‌ی هنر است و خوشبختانه در کشور ما هم گرایش‌های زیادی به سمت هنر نمایش است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین