کد خبر: ۷۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
این هفته سینمای ایران یک تغییر مدیریتی مهم را تجربه کرد، پس از انتشار خبر استعفای ایوبی و تکذیب آن، این اخبار رنگ واقعیت گرفت.
ناطقان: در این گزارش به مرور رویدادهای سینمایی در هفته ای که گذشت می پردازیم:

محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی شد

پس از انتشار خبر استعفای ایوبی و تکذیب آن، این اخبار رنگ واقعیت گرفت. روز سه شنبه طی حکمی از سوی سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری منصوب شد.
 

دلایل برکناری ایوبی از زبان وزیر ارشاد

سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران  و در پاسخ به سئوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص برکناری حجت‌الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی، اظهار داشت: حجت الله ایوبی برکنار نشد و ما با ایشان همکاری خواهیم داشت و از تجاربشان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردش مدیریت داریم، ولی ریزش نداریم و مبنای عمل ما در وزارتخانه خلاقیت، نوآوری و به کارگیری تجربه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف است. آقای حیدریان از افراد توانمند در حوزه سینما و مشاور عالی من بودند.

انتخاب و اعلام هیئت مدیره جدید خانه سینما
مجمع عمومی عادی خانه سینما با دستورکار گزارش عملکرد هیئت مدیره و بازرس عصر روز یکشنبه 15 اسفند ماه در تالار سیف الله داد خانه سینما برگزار شد و پس از اجرای بندهای دستور جلسه نامزدهای عضویت در هیئت مدیره معرفی و سپس به صورت کتبی، توسط مجمع رأی‌گیری به عمل آمد و پس از اخذ شمارش آراء به ترتیب:

فاطمه معتمد آریا
کامران ملکی
مرتضی رزاق کریمی
سید علی قائم مقامی
ابراهیم حقیقی
همایون اسعدیان
روانبخش صادقی
 
به عنوان اعضای اصلی و

1- سعید عقیقی
2- ایمان کرمیان

به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره دوره چهاردهم خانه سینما انتخاب شدند.

همچنین شاپور پور امین به عنوان بازرس اصلی و سهیل رحیمی به عنوان بازرس علی البدل هیئت مدیره از سوی اصناف برگزیده شدند.

هیئت مدیره جدید در اولین نشست رسمی خود رئیس، نایب رئیس، سخنگو و دبیر را معرفی خواهد کرد.


موافقت با عرضه پنج فیلم در شبکه نمایش خانگی

در جلسه اخیر شورای نمایش خانگی، با عرضه فیلم‌های «ما همه گناهکاریم» به تهیه‌كنندگی محسن مسافرچی و کارگردانی حسن ناظر، « اگزما» به تهیه‌كنندگی مشترک علی یازرلو /علی فاتحی و کارگردانی مهران مهدویان، «کژال» به تهیه‌كنندگی جواد نوروز بیگی و کارگردانی نیما صالحیار، «نازلی» به تهیه كنندگی مشترک محمد شهبازی/ جمشید سهرابی زاده و کارگردانی محمود معظمی و «زندگی و دیگر هیچ» به تهیه‌كنندگی مشترک ابراهیم شفیعی/ میلاد شعبانی و کارگردانی ابراهیم شفیعی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه 3 عنوان فیلم خارجی، هفت عنوان فیلم مراکز فرهنگی و جشنواره‌ها موافقت به عمل آمد.

دیدار وزیرارشاد با دبیر و مدیران جشنواره جهانی فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیر و مدیران سی‌ و ‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر دیدار کرد.
 
در این جلسه که در محل خانه سینما برگزار شد و رئیس سازمان سینمایی به همراه محمدمهدی حیدریان مشاور ارشد وزیر نیز درآن حضور داشتند، ابتدا دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره کلیات برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، سیاست‌های سازمان سینمایی در جداسازی بخش ملی از بخش جهانی و تاثیرگذاری و میزان موفقیت آن سخنرانی کرد.

برگزاری نخستین جلسه محمدمهدی حیدریان با معاونان و مدیران سازمان سینمایی

اولین جلسه شورای مدیران سازمان سینمایی امروز پس از حضور ریاست جدید سازمان سینمایی محمد مهدی حیدریان در همایش استان‌ها در دفتر سازمان سینمایی تشکیل شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین