کد خبر: ۷۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
یکی از فرماندهان الحشد الشعبی روز شنبه اعلام کرد که تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی یک تیم ویژه برای جستجو به دنبال 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروه تروریستی داعش تشکیل داده است.
ناطقان: 'کریم النوری' از اعضای سازمان بدر در اظهاراتی که امروز شنبه در رسانه های عراق منتشر شد گفت که الحشد الشعبی یک تیم ویژه اطلاعاتی برای جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص نقل و انتقالات البغدادی تشکیل داده است.
 
النوری خاطر نشان کرده است که البغدادی پیش از شروع عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر 2017، بخش غربی موصل و سپس شهر تلعفر را ترک کرد و انتظار می رود که در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه باشد.
 
به گفته وی، گروه تروریستی داعش صدها تن از فرماندهان خود را در جریان عملیات آزاد سازی موصل از دست داده و به جز بخش کوچکی از فرماندهان بومی که ناتوان از اداره جنگ هستند، اکثر سرکرده های دانه درشت این گروه به قتل رسیده اند.
 
'جعفر الحسینی' سخنگوی کتائب حزب الله عراق نیز چند روز قبل (8 مارس 2017) گفته بود که ابوبکر البغدادی به مدت کوتاهی قبل از شروع عملیات آزادی فرودگاه تلعفر توسط الحشد الشعبی در 16 نوامبر 2016، در شهر تلعفر حضور داشت و شخصا بر روند جنگ و حفر تونل های زیر زمینی نظارت داشت.
 
این در حالی است که برخی گزارش ها حاکی است، به احتمال قوی البغدادی در منطقه ای مابین منطقه 'البعاج' و 'القیراون' در غربی ترین نقطه استان نینوا باشد، هر چند یک فرمانده در مقر عملیات الحشد الشعبی در جنوب تلعفر پیشتر به ایرنا گفته بود که یکی از معاونین یا دستیاران البغدادی در منطقه البعاج در حال حاضر مدیریت نظامی گروه تروریستی داعش را به دست گرفته است.
 
از طرفی برخی گزارش ها نیز حاکی است که احتمالا ابوبکر البغدادی به واسطه کمک یک دولت خارجی، به خارج از مرزهای عراق گریخته باشد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین