کد خبر: ۷۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
داور جدال بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به خاطر قضاوت جنجالی و اشتباهات فراوانش از قضاوت در چارچوب بازی‌های رسمی یوفا محروم شد.
ناطقان:دنیز آیتکین داور اهل ترکیه در جدال دو تیم بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن قضاوتی بسیار عجیب و پر از اشتباه داشت. کارشناسان داوری در منابع خبری معتبر اروپایی کمترین میزان نمره را به قضاوت او دادند. یوفا نیز قضاوت او را مایه شرمساری جامعه داوری توصیف کرده است.

معادل 46 خطای واضح و مسلم توسط این داور گرفته نشده و البته اشتباهات عجیب او در میان دو تیم پخش بوده و نمی‌شود گفت که به فقط به ضرر یک طرف سوت زده است.


آیتکین ممکن است برای مدتی از قضاوت در مهمترین تورنمنت‌های باشگاهی دنیا محروم شود. از طرفی به صورت کسر از حقوق ماهیانه، از سوی یوفا جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. در هر حال بارسلونا که به نوعی قاطعانه تیم اول پاریس را شکست داده توجهی به تحلیل داوری این بازی نخواهد داشت و این احکام حقوقی تاثیر در نتیجه کلی بازی ندارد اما اعلام پنالتی به سود بارسلونا در صحنه‌ای بسیار مشکوک، باعث روشن شدن چراغ امید در این تیم شده و هواداران پاری‌سن‌ژرمن بر این باورند که داور ترک تبار در خلق شگژفتی و معجزه نیوکمپ سهیم بوده است.


نکته مهم این است که پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا که مسئول انتخاب داوران بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپاست، از عملکرد آیتکین راضی نیست و این داور به احتمال زیاد برای همیشه از فهرست داوران رسمی تیم داوران یوفا حذف خواهد شد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین