کد خبر: ۷۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای انجام سفرهای نوروزی اعلام کرد: طبق برآوردهای ابتدایی حدفاصل ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه‌های کشور انجام خواهد شد.
ناطقان: رحمت‌الله مه‌آبادی در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برنامه‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی ارائه کرده‌اند در سفرهای نوروزی سال جاری حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار تا چهار میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا خواهند شد. براین اساس آمار نشست‌وبرخاست هواپیماها ۱۵ درصد و جابه‌جایی مسافران بین ۱۷ تا ۱۹ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که در نوروز سال جاری برنامه‌های گسترده‌ای به منظور بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران در نظر گرفته شده است، توضیح داد: زیباسازی محوطه فرودگاهی، گسترش فضای ترمینالی، بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در فرودگاه‌ها و گسترش خدمات اینترنت وای‌فای به ۱۰ فرودگاه از جمله مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، زاهدان، یزد، گرگان و بندرعباس بخشی از برنامه‌هایی است که در نورز پیش‌رو در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین تمام فرودگاه‌ها اطلاعات جامعی درباره‌ی شهرهای مقصد از طریق سایت‌های خود به مسافران ارائه می‌کنند و در کنار آن مدیران ستادی شرکت فرودگاه‌ها در تمام فرودگاه‌ها مستقر خواهند شد تا به کیفیت خدمات ارائه شده به مردم نظارت کنند. مسافران می‌توانند از طریق پیامک ۱۰۹۶۳۳۳ و سامانه‌های اینترنتی شکایات یا پیشنهادهای خود را به مسوولان ارائه کنند.

مه‌آبادی اضافه کرد: همچنین به منظور بهبود سطح خدمات ارائه شده به مسافران در فرودگاه‌های مختلف در نوروز امسال تعداد فرودگاه‌های شبانه‌روزی کشور از ۳۲ به ۴۲ فرودگاه خواهد رسید.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت بازسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد نیز توضیح داد: با توجه به پیچیدگی‌های خاصی که بهسازی این باند داشت بسیاری از شرکت‌ها از ورود به آن پرهیز می‌کردند، زیرا از یکسو فاصله میان دو باند فرودگاه بسیار نزدیک بهم است و از سوی دیگر عملیات عمرانی باید در حین انجام پروازها صورت می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: خوشبختانه با توجه به مدیریت صورت گرفته بهسازی این باند در شرایطی انجام شد که نه تنها ترافیک پروازهای مهرآباد کاهش نیافت که حتی رشد ۲۲ درصدی را نیز ثبت کرد. با به پایان رسیدن کار عمرانی این باند برای مدیریت بخشی از بار ترافیکی مهرآباد در ایام نوروز مورد استفاده قرار گرفت و در سال آینده نیز به بهره‌برداری نهایی می‌رسد. این باند به شکل بتنی ساخته شده و ما تلاش کرده‌ایم با استفاده از تجربیات گذشته درصد موفقیت این طرح را افزایش دهیم.

مه‌آبادی همچنین درباره حواشی به وجود آمده در فرودگاه مشهد و شکایت برخی از مسافران به دلیل تاخیر در پروازهایشان تصریح کرد: باید در نظر داشت که شرایط خاص جوی بسیار برای صنعت هوایی مشکل‌ساز است. ما در مشهد سرمایی را تجربه کردیم که در سال‌های گذشته کم‌سابقه بوده و در فرودگاه و روی هواپیماها برقی ۳۰ سانتی‌متری نشست. در این شرایط باید فرآیند یخ‌زدایی از هواپیما با تشخیص خلبان انجام شود زیرا در غیر این صورت یا هواپیما امکان بلندشدن از باند را پیدا نمی‌کند یا مجبور به بازگشت به فرودگاه مبدا می‌شود.

وی ادامه داد: برای فرآیند یخ‌زدایی بعضی شرکت‌ها مانند ایران‌ایر به شکل مستقل عمل می‌کند و برخی شرکت‌ها از طریق شرکت‌های خدماتی این کار را انجام می‌دهند. با توجه به وضعیت خاص جوی در فرودگاه مشهد صف پروازها طولانی شد و این موضوع مشکلاتی را به وجود آورد. البته با وجود این شرایط ما در طول سه روز ۳۷۶ پرواز و ۵۴ هزار مسافر را در فرودگاه مشهد جابه‌جا کردیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته بررسی‌های دقیقی درباره چرایی این اتفاق صورت گرفت که در بخشی از آن مدیر کل فرودگاه مشهد به منظور پاسخ دادن به بعضی از سوال‌ها به مراجع قضایی فراخوانده شد که خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ایشان به کار خود ادامه می‌دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین