کد خبر: ۷۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
صورت کک‌ومکی بدترین چیز آنهم در عید دیدنی های نوروز است، الان هم که مطب های پزشکان شلوغ است و وقتی برای ترمیم ان نیست، پس می توانید تا عید از آبلیمو استفاده کنید.
ناطقان: آبلیمو ضد کک‌ومک است و به سلامت ناخن‌های بد رنگ و شکننده کمک می‌کند. حتما سعی کنید از آبلیموی طبیعی استفاده کنید، آبلیموهای کارخانه ای معلوم نیست چه بلایی سر پوستتان می آورد، برای بهبود کک‌ومک، مقداری پنبه آرایشی را به کمی آبلیمو آغشته کنید، روی پوست ضربه بزنید و بعد از 10 ثانیه با آب بشویید. اسیدهای طبیعی و ویتامین c موجود در آبلیمو به روشنی و رفع تجمع رنگدانه‌های پوست کمک می‌کند.
در مورد ناخن‌ها، کافیست آن‌ها را یک یا دو بار در هفته، 5 دقیقه داخل کمی آبلیمو قرار دهید. این کار عفونت را از بین برده و باعث می‌شود ناخن رنگ طبیعی خود را پیدا کند.
ناخن های خود را نجوید
عید دینی بدون ناخن های مرتب و زیبا، نشدنی است، جویدن ناخن ها نه تنها کار اشتباهی است، بلکه باعث صدمه به ناخن ، پوسته پوسته شدن و شکنندگی آنها نیز می شود. جویدن ناخن ها باعث آسیب های جدی به لایه های ناخن می شود و از رشد صاف و یکنواخت آن جلوگیری می کند.
در این مورد مانیکور می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اما اگر این راه هم موثر نبود، بعد از عید، حتما از یک روانپزشک کمک بخواهید. اصولاً منشاء این حرکت، استرس و اضطراب است.
روغن بادام برای مژه‌های بلند
کسانی که می‌خواهند مژه‌های بلند و تیره داشته باشند، باید هر شب از روغن بادام برای مژه‌ها استفاده کنند. یک تا دو قطره از آن را روی انگشت تمیزتان بریزید و روی مژه‌ها بمالید. برای این کار بهتر است از پایه مژه به سمت نوک آن حرکت کنید. 
ماسک عسل
تاثیر عسل بر روی پوست فوق‌العاده است. عسل منبع آنتی‌اکسیدان، ضد باکتری و جاذب رطوبت است. عسل رطوبت هوا را جذب و به پوست منتقل می‌کند. از عسل به عنوان برق لب، برای رفع خشکی و پوسته پوسته‌شدن لب هم استفاده می‌کنند. ماسک عسل یکی از بهترین‌ ماسک‌هایی است که می‌توان استفاده کرد زیرا حاوی نمک‌های معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است. این معجون از زمان مصر باستان وجود داشته و باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. اضافه کردن کمی آب لیمو می‌تواند نتیجه بهتری ایجاد کند.
موم شکر برای موهای زائد
موهای زائد خود را چگونه از بین می برید که پوستتان دانه دانه نشود و آرام بماند؟ پیشنهاد ما موم شکر است، درست کردن موم شکر بسیار ساده است به طوری که نه‌تنها در از بین بردن موهای اضافه بدن موثر است بلکه در لایه‌برداری پوست مرده هم استفاده می‌شود. دو فنجان شکر سفید را با یک‌چهارم فنجان آب لیمو و یک‌چهارم فنجان آب مخلوط کنید و روی گاز بجوشانید. بعد بگذارید سرد شود و وقتی به اندازه کافی برای استفاده مناسب بود (اول با انگشت امتحان کنید که سرد باشد) آن را در نواحی که قصد برطرف کردن موهای زائد آن را دارید بمالید و اندکی بعد برخلاف جهت رویش موها آن را بکشید. به این ترتیب موها کمتر رشد می‌کنند و کمتر هم تحریک می‌شوند.
قبل از خواب صورت خود را بشویید. 
مواد آرایشی پرچرب می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست شود. مخصوصاً اگر پوست صورت شما مستعد ایجاد جوش باشد. هنگامی که شما خواب هستید، دمای بدنتان اندکی پایین می آید. در این حالت، قابلیت پوست در جذب آنچه در سطح آن است افزایش میابد. بنابراین در این موقع، پوست شما باید موادی را جذب کند که به آن احتیاج دارد. بنابراین بهتر است ازموادی مانند گلیسیرین استفاده کنید که فرآید پیر شدن پوست را تعویق می اندازد. اگر بعد از شستشوی پوست احساس میکنید که پوست شما خیلی خشک میشود، بهتر است برای از بین بردن آرایش از دستمال های مخصوص پاک کننده آرایش که مرطوب هستند استفاده کنید.
یکی دیگر از کارهای خوبی که تا قبل از عید می توانید انجام دهید، رژیم سبزیجات است، بدین صورت که تا می توانید سبزیجات بخورید، هیچ چیز مانند سبزیجات جوانتان نمی کند و شادابی را به پوستتان هدیه نمی دهد و همچنین شکمتان را فرو نمی برد، پس تا قبل از عید خوراکی های مضر و بدون خاصیت را کنار بگذارید، و بدنتان را به سبزیجات مهمان کنید.
اگر خانه تکانیتان تمام شده، پیشنهاد یک ورزش مفید را در این ده روز آخر برای شما داریم، یک ساعت صبح و یک ساعت بعد از ظهر می تواند تا عید کمی از وزن شما را کم کند.

منبع: تبیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین