کد خبر: ۷۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
شبکه پنج سیما در نوروز ۹۶ با ۱۶ فیلم سینمایی از آثار برتر ایران و جهان که برای اولین بار از رسانه ملی پخش می شود با مخاطبان خود همراه می شود.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، در فهرست فیلم های سینمایی نوروزی شبکه پنج سیما، ۳۵ درصد از فیلم ها محصول سینمای ایران است. پخش فیلم های سینمایی این شبکه از روز ۲۸ اسفندماه ساعت ۱۳:۳۰۰ شروع و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

کیفر

فیلم سینمایی کیفر محصول ۲۰۱۵ کشور اسپانیا است که روز شنبه ۲۸ اسفند ماه برای علاقه مندان پخش می شود. در خلاصه این فیلم آمده است: یک مدیر اجرایی بانک  در حالی که با پسر و دختر خود در ماشین در حال رفتن به محل کارش هست، تماس تلفنیِ ناشناسی دریافت می کند که طبق آن او باید ظرف مدت چند ساعت مقداری زیادی پول را به او پرداخت کند وگرنه بُمبی که زیر صندلیِ ماشینش هست، منفجر می شود. در نهایت با کمک پلیس فرد تماس گیرنده از بین می رود و او و فرزندانش نجات پیدا می کنند.

سپید به رنگ مروارید

فیلم ایرانی سپید به رنگ مروارید به کارگردانی و تهیه کنندگی روح الله حجازی روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه بر روی آنتن شبکه پنج می رود. این فیلم روایت داستان زندگی مادری است که فرزندش احمد سالهاست که زندگی نباتی دارد و او سالهاست که از خانه بیرون نرفته و از احمد مراقبت می کند. عروسی پسر دومش ایمان است، ولی قصد دارد به خاطر احمد به عروسی نرود تا اینکه دختری به نام سحر به خانه آنها می آید و می گوید که احمد را بارها از ایستگاه اتوبوس روبروی خانه شان دیده و برای دیدنش آمده و چند روز بعد تعریف می کند که نامزدش را که بیمار بوده  رها کرده و به خارج از کشور رفته و پس از مرگش عذاب وجدان دارد و می خواهد از احمد نگهداری کند تا او بتواند در عروسی ایمان شرکت کند و او هم می پذیرد.

ناردون

فیلم ایرانی ناردون به کارگردانی فریدون حسن پور و تهیه کنندگی منصور سهراب پور  روز دوشنبه ۳۰ اسفندماه از شبکه پنج سیما پخش می شود. در این فیلم هنرمندانی همچون امین حیایی، لیلا اوتادی، مهران غفوریان، سیروس گرجستانی، پوراندخت مهیمن، امیر نوری و... و. به ایفای نقش پرداخته اند و در خلاصه داستان این فیلم مخاطبان خواهند دید: زمین گورستانی در یکی از دو روستای کوچک واقع در شمال کشور به مرور پر شده و جای خالی دیگری برای دفن وجود ندارد. اهالی روستای دیگر به صاحب قطعه زمینی که در روستای دیگر است فشار می آورند تا اجازه دفن تازه درگذشتگان روستا را به آنها بدهد ولی او درصدد فروش آن زمین به مبلغ بالا و یا تعویض آن با چند باغچه دیگر است. از طرفی دیگر داستان فیلم با فوت یکی از معتمدین روستا که فرزندش خواهان ازدواج با دختری از روستاست به مرحله جدیدی وارد می شود و... .

فریاد قهرمان

فیلم سینمایی فریاد قهرمان به کارگردانی بنی چان محصول ۲۰۱۶کشور چین (هنگ کنگ) است که روز سه شنبه اول فروردین ماه از شبکه پنج سیما پخش می شود. در خلاصه این فیلم علاقه مندان خواهند دید: در دوران جنگ های داخلی چین، وقتی ارتش تمام نیروی نظامی خود را به خط مقدم فرستاده، یک فرمانده بی رحم به نام کائو به همراه نیروهایش کنار یک روستا اردو می زنند. پسر این فرمانده یک معلم و یک کودک و فرد دیگری را بی دلیل به قتل می رساند و توسط کلانتر دستگیر می شود تا فردا صبح به دار آویخته شود. یکی از فرماندهان کائو که از موضوع با خبر شده مردم روستا را تهدید می کند که در صورت عدم آزادی پسر فرمانده، همه اهالی روستا را خواهد کشت. مرد ثروتمند روستا و افرادش بالاخره مردم را مجبور می کنند تا به آزادی پسر کائو راضی شوند اما این پسر با وجود آزادی قصد دارد تمام اهالی روستا و به خصوص کلانتر را به قتل برساند. در این میان یک جنگجوی از جان گذشته تصمیم می گیرد به کمک کلانتر و مردم بی گناه روستا برود و...

فاصله

فیلم ایرانی فاصله به تهیه کنندگی حبیب اللهیاری و کارگردانی کامران قدکچیان محصول سال ۱۳۸۸ است که روز چهارشنبه ۲ فروردین ماه پخش می شود. در خلاصه این فیلم آمده است: خانمی برای انتقام از شوهرش دست به بازی عجیبی می زند و در این میان مرد میانسالی پس از آگاه شدن از قصه این انتقام موضوع را بخوبی فیصله می دهد و انتقام به ادامه زندگی زناشویی این دو تبدیل می شود.

لاک پشت های نینجا ۲

فیلم سینمایی لاک پشت های نینجا ۲ محصول ۲۰۱۶ کشور امریکاست که روز پنج شنبه ۳ فروردین ماه از شبکه پنج پخش می شود ... در خلاصه این فیلم مخاطبان خواهند دید: شردر که یک شرور با سابقه است از زندان فرار می کند و سعی دارد با کمک همدستانش به قدرت زیادی دست پیدا کند و کنترل شهر را در اختیار بگیرد که در نهایت بوسیله لاک پشتهای نینجا و پلیس نابود می شود.

رسوایی ۲

فیلم ایرانی رسوایی ۲ به کارگردان مسعود ده نمکی محصول سال ۱۳۹۴ است که روز جمعه ۴ فروردین ماه از شبکه پنج روانه آنتن می شود. در این فیلم که با بازی هنرمندانی همچون اکبر عبدی، سحر قریشی، محمدرضا شریفی نیا، مهران رجبی و... است، مخاطبان شاهد ماجرای فیلم با اعدام دو شخص که مزاحمت برای یک دختر جوان ایجاد کرده بودند، شروع می شود که مردی برای نجات آن دختر جوان می آید و نهایت به قتل آن مرد منجر می شود. آن دو مرد به اعدام محکوم می شوند و اعدام با حضور قاضی (مهران رجبی) و شهردار (محمد صدیق شریف) درملأ عام انجام می شود که حاج یوسف(اکبرعبدی) روحانی معروف شهر با صحبت کردن با مادر مقتول باعث می شود مادر مقتول قاتل را ببخشد و... و.

رابین هود

فیلم سینمایی رابین هود  به کارگردانی آنتونی مارسیانو محصول ۲۰۱۵ کشور فرانسه  است که روز شنبه ۵ فروردین ماه از شبکه پنج پخش می شود. در خلاصه این فیلم آمده است: پسری جوان به نام رابین با دزدی از بچه ها و زن ها و فقرا روزگار خود را می گرداند و خود را به دروغ رابین هود معرفی می کند. تا اینکه یک روز به یک گروه سارق حرفه ای برخورد می کند که از ثروتمند ها برای فقرا دزدی می کنند. رییس این گروه به نام ژان کوچولو از رابین می خواهد که برای دزدی مالیات های مردم که داروغه به زور از آنها گرفته است به آنها کمک کند. گویا پادشاه مرده است و وارث پادشاهی یک پسر بچه کوچک است و داروغه با سوء استفاده از مقامش به زور از مردم مالیات بیشتری می گیرد. رابین تمام اعضای گروه را فریب می دهد و پول های داروغه را می دزدد و با پول های آن یک رستوران ورشکسته را از مردی کلاهبردار می خرد و... .

تونل

فیلم سینمایی تونل  به کارگردانی کیم سونگ هون محصول۲۰۱۶ کشور کره جنوبی است که روز یکشنبه ۶ فروردین ماه برای علاقه مندان پخش می شود. مخاطبان در خلاصه این داستان خواهند دید: لی جونگ سونگ یک کارمند شرکت معاملات ماشین در راه خانه از یک تونل تازه تاسیس عبور می کند که ناگهان تونل ریزش می کند و زیر آوار سنگین در ماشینش گیر می کند. او با تلفن به مرکز امداد اطلاع می دهد که هنوز زنده است و به کمک نیاز دارد. مسئولین امداد و وزیر حضور پیدا می کنند و تلاش می کنند با توقف کار عمرانی در تونل کناری و با حفر یک تونل عمودی او را نجات دهند اما بعد از چندین روز حفاری متوجه می شوند نقشه تونل اشتباه است و کارفرما طبق نقشه پیش نرفته است. لی جونگ آب و غذا ندارد و شرایط سختی دارد. او با جمع آوری و نوشیدن قطره های آب زیر آوار موفق می شود خود را روزهای بیشتری زنده نگه دارد. اما شارژ موبایل لی جونگ تمام شده و ...

رها شده

فیلم سینمایی رها شده به کارگردانی جان کاسار محصول ۲۰۱۶ کاناداست که روز دوشنبه ۷ فروردین ماه برای مخاطبان پخش می شود. در خلاصه این فیلم آمده است: هنری، یک آدم کش سابقه دار پس از جنگ داخلی و پس از سال ها دوری از خانه به زادگاهش و پیش پدرش بازگشته است و متوجه می شود مادرش در نبود او مرده است و نامزدش هم ازدواج کرده است. او در کودکی در یک حادثه برادر کوچکش را از دست داده و همواره فکر می کرده پدرش او را در مرگ برادرش مقصر می دانسته است. از طرفی در این شهر کوچک یک سرمایه دار با استخدام چند هفت تیرکش به زور مزرعه کشاورزان را از چنگ آنها در می آورد و تا کنون دو مزرعه دار را کشته اند. هنری دیگر اسلحه را کنار گذاشته و قصد دارد مزرعه کوچکی را که مادرش به آن علاقه داشته را آباد کند. هنری از اتفاقات شهر خود را کنار کشیده، بخصوص که هنوز مردم او را یک آدمکش و خلافکار می دانند. حتی نامزد سابقش از او می خواهد که در مقابل هفت تیرکش ها به او و همسرش کمک کند اما او قبول نمی کند و...

وزیر

فیلم سینمایی وزیر محصول ۲۰۱۶ کشور هندوستان است که روز سه شنبه ۸ فروردین ماه پخش می شود. در خلاصه این فیلم آمده است: یک افسر پلیس که در هنگام مواجه با تبهکاران دختر خود را از دست می دهد با یک پدر عزادار دوست می شود و متوجه می شود، یکی از وزیران هند از تروریست های هندی است و قاتل فرزند دوستش در نهایت با کمک پلیس وزیر فاسد و تبهکار دستگیر می شود.

مبارزی که از کوه پایین آمد

فیلم سینمایی مبارزی که از کوه پایین آمد محصول ۲۰۱۵ کشور چین و آمریکاست که روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه برای علاقه مندان پخش می شود.

آنژیا یک ووشو کار فقیر است که در یک مدرسه رزمی زیر نظر یک استاد بزرگ شده است. او یتیم است و حالا به دلیل کمبود غذا و پایان آموزش ها باید کوهستان و مدرسه را ترک کند. او در اولین شب از سر گشنگی و فقر گوشت یک مرد ثروتمند را می دزدد اما مرد ثروتمند در آب می افتد و آنژیا او را نجات می دهد. مرد ثروتمند آنژیا را نزد خود می برد و در داروخانه اش به او کار و محلی برای زندگی می دهد اما این مرد ثروتمند توسط برادر بی فکرش برای رسیدن به پول ها و املاک او به قتل می رسد و... .

دوربین

فیلم ایرانی دوربین به کارگردانی محسن توکلی محصول سال ۱۳۹۲ است که روز پنجشنبه ۱۰ فروردین ماه از شبکه پنج روانه آنتن می رود. در این فیلم مخاطبان شاهد حضور هنرمندانی همچون پوریا پورسرخ، شاهرخ استخری، رضا توکلی، بهنوش بختیاری هستند و در خلاصه آن آمده است: فیلم داستان دو دوست بنامهای مجید و حامد را روایت می کند و آنها با مشکلاتی که درگیر آن هستند، می توانند برخی از این مشکلات را توسط یک دوربین حل کنند اما با اینکار درگیر ماجراهای پلیسی پیچیده ای می شوند.

کشتار ربات ها

فیلم سینمایی کشتار رباتها به کارگردانی استیون گومز محصول ۲۰۱۶ کشور انگلستان است که روز جمعه ۱۱ فروردین ماه پخش می شود. مخاطبان در این فیلم خواهند دید: در آینده ای نزدیک ربات های تفنگدار، جنگجو و کاملا هوشمند ساخته شده اند تا بتواند به جای آدم ها بجنگند. میلز دختری که برنامه نویسی این ربات ها را انجام داده به همراه یک گروه نظامی چند نفره راهی جنگل می شوند تا در یک طرح آزمایشی و برای جنگ با ربات ها شرکت کنند. آنها بعد از مانور آزمایشی خود و از بین بردن ربات ها در راه برگشت متوجه می شوند ارتباطشان با مرکز قطع شده است. یکی از ربات ها فرمانده تعدادی ربات را در دست گرفته و به آنها حمله می کنند.

نوری در میان اقیانوس

فیلم سینمایی نوری در میان اقیانوس محصول ۲۰۱۶ محصول انگلستان است که روز شنبه ۱۲ فروردین ماه پخش می شود. مخاطبان در این فیلم خواهند دید: تام در سواحل دور افتاده‌ی استرالیا مسئول فانوس دریایی است، کمی بد تام دلبسته‌ی دختری بنام ایزابل می‌شود و این دو با هم ازدواج می‌کنند. مشکل اساسی‌ای که به زودی گریبانگیر این زوج عاشق می‌شود این است که آنها نمی‌توانند بچه‌دار شوند و نوزادان آنها بیجان بدنیا می‌آیند. مدتی بعد زمانی که تام مشغول تماشای اقیانوس بود، یک قایق چوبی در نزدیکی ساحل توجه‌اش را جلب کرد. تام و ایزابل متوجه می‌شوند که داخل قایق جسد یک مرد و همچنین یک نوزاد زنده قرار گرفته است... ت.

سفر به تاریخ

فیلم سینمایی سفر به تاریخ به کارگردانی توشیو لی محصول ۲۰۱۴ کشور ژاپن است که روز یکشنبه ۱۳ فروردین ماه از شبکه پنج پخش می شود. مخاطبان در این فیلم خواهند دید: ژاپن حال حاضر، یک خانم معلم تاریخ با سه شاگرد خود در حال صحبت است که ناگهان از طریق اجرای یک برنامه سفر زمان در گوشی همراه یکی از شاگردانش به سال ۱۸۶۸ می روند. سال هایی که ژاپن در آستانه جنگ های داخلی بین قبایل مهم است. از طرفی ممکن است جنگ داخلی موجب تصرف کشور توسط کشورهای خارجی شود. هیروشی تاکامی قصد دارد با نامه نگاری قبایل مختلف را دور هم جمع کند و آنها را متحد کند تا بدون جنگ قدرت از یک قبیله به دولتی منتخب تمام قبایل انتقال یابد. از طرفی خانم معلم و شاگردانش نیز تلاش می کنند تا به او کمک کنند چون اگر این اتحاد ایجاد نشود آینده ژاپن دگرگون می شود و ممکن است زندگی آنها نیز تحت تاثیر همین موضوع قرار بگیرد. آنها فقط چند روز وقت دارند چون زمانبندی سفر به اتمام می رسد و آنها به زمان حال بازگردانده می شوند.


منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین