کد خبر: ۷۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
علائم اولیه بیماری‌های کلیوی بسیار جزئی و کم اهمیت به نظر می‌رسند و به همین دلیل آگاهی از این نشانه‌ها می‌تواند شما را از خطرات بیشتر در امان نگه دارد.
ناطقان: علائم اولیه بیماری‌های کلیوی بسیار جزئی و کم اهمیت به نظر می‌رسند و به همین دلیل آگاهی از این نشانه‌ها می‌تواند شما را از خطرات بیشتر در امان نگه دارد.

تغییر در رنگ ادرار: اگر چنین نشانه‌هایی را مشاهده کردید، اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به پزشک متخصص است: دفعات مکرر ادرار در شب، مشاهده ادرار کف آلود و رنگ پریده، ادرار تیره رنگ، دفع ادرار به همراه خون، احساس درد و فشار به هنگام ادرار.

تورم موضعی: عدم کارکرد صحیح کلیه‌ها، منجر به جمع شدن مایعات در آن و تورمشان می‌شود. این تورم در نقاطی مانند پاها، مچ دست و پا، و حتی صورت نیز ایجاد شده و با درد همراه است.

خستگی: ناسالم بودن کلیه منجر به کاهش میزان اکسیژن در گلبول‌های خون و نهایتاً سلول‌های مغز و ماهیچه‌های بدن می‌شود. کمبود اکسیژن در سلول‌های بدن نیز خستگی آنها و بدن را در پی خواهد داشت.

لکه‌ها، جوش‌های پوستی و خارش پوست: با کم کاری کلیه‌ها، مواد زائد وارد خون می‌شوند که می‌تواند بثورات پوستی و حس خارش شدید را ایجاد کند.

حس کردن طعم آهن در دهان: تجمع اوره و سایر مواد زائد در بدن، باعث می‌شود که طعم مواد غذایی را متفاوت حس کنید. ممکن است این مساله حتی علاقه شما را به خوردن گوشت و سایر مواد غذایی کم کند و وزنتان به شدت کاهش یابد.

تهوع و استفراغ: مواد زائدی که به خاطر کم کاری یا نارسایی کلیوی در بدن انباشت شده است منجر به بروز حالت تهوع و استفراغ می‌شود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین