کد خبر: ۷۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
بین سریال‌های سال ۹۵ شاید تعداد انگشت شماری باشد که مخاطبان را جذب خود کرده است. حتی آثار کمدی که همیشه مخاطبان بسیاری دارد، نیز نتوانست درصد قابل توجهی از مردم را به سمت قاب تصویر بکشد.
ناطقان:یکی از پرمخاطب‌ترین آنتن‌های مناسبتی نوروز و تولید آثار برای این ایام به مراتب راحت‌تر از ماه مبارک رمضان است. آنهم به این دلیل که مخاطبین در این ایام کمتر فرصت می‌کنند تا در مقابل قاب تلویزیون قرار بگیرند و بیشتر زمان خود را صرف مهمانی، دید و بازدیدهای مرسوم و سفر می‌کنند. اما نوروز امسال یکی از پرحاشیه‌ترین مناسبت‌های سازمان صدا و سیما آن هم در دوران ریاست محمد سرافراز رقم زد. سریال‌هایی که در مدت 5 روز شبکه آنها جا به جا شد و برخی نیز از کنداکتور پخش حذف شدند.
 

** «بیمار استاندارد» و حکایت قرار گرفتن در قالب چند بیمار

بابک حمیدیان بعد از حضورش در «گذر از رنج‌ها» این بار با سریالی به قلم بهرام توکلی که برای اولین بار مدیوم تلویزیون را تجربه می‌کرد، برای مناسبت نوروز به تلویزیون آمد. بهنام قصه «بیمار استاندارد» دانش آموخته رشته بازیگری بود که بنا به شرایط مالی مجبور شد تا در قالب شخصیت چند بیمار روانی قرار بگیرد و هر کدام از آنها را به نحوی بازی کند. در کنار این داستان، قصه‌های فرعی هم برای تکمیل این وارد ماجرا شد. بعد از پخش این سریال، بسیاری از افراد و منتقدان کلیت سریال را محکوم به این کردند که این اثر برای مخاطب خاص ساخته شده و نوک پیکانشان به سمت توکلی نویسنده آن بود.

آنها بر این باور بودند که توکلی در سینما قصه‌هایی برای مخاطب خاص می‌نویسد و این بار همین روند را وارد تلویزیون کرده که به همین خاطر در جذب مخاطب لطمه خورده است. «بیمار استاندارد» در لیست سریال‌های نوروزی سریال نوروزی شبکه سه اعلام شده بود، اما به دلیل حذف سریال «پادری» از کنداکتور پخش شبکه یک سیما، مسئولان سیما 5 روز مانده به نوروز تصمیم گرفتند تا این سریال را جایگزین «پادری» کرده و «پادری» را در ماه رمضان پخش کنند. جواد عزتی، علیرضا خمسه، شیلا خداداد، پوریا پورسرخ، روح الله کمانی، هومن حاجی عبداللهی، حسین محب اهری، نیما شاهرخ شاهی، امیر غفارمنش، عزت الله مهرآوران از بازیگران اصلی این سریال بودند که به کارگردانی سعید آقاخانی، نویسندگی بهرام توکلی و تهیه کنندگی مسعود ردایی نوروز امسال از شبکه یک سیما پخش شد.



** «زعفرانی» و قصه رازی که فاش شد

نام «زعفرانی» عنوانی ایهام برانگیز برای انتخاب نام یک سریال نوروزی بود. در وهله اول نام یک خوراکی مفید و بعد یک اسم را به ذهن می‌آورد. قسمت اول سریال که پخش شد، مخاطب جواب سوال خود را گرفت، شخصیت اصلی قصه را مهدی هاشمی بازی می‌کرد که نام او ناصر زعفرانی بود، او صاحب رستورانی در محله کوهستانی تهران و سه فرزند داشت.

ویژگی منحصر به فرد این رستوران استفاده از زعفران در غذاهایی بود که به مردم ارائه می‌دهد. اما ماجرای اصلی خانواده «زعفرانی» جیز دیگری بود. در نیمه‌های داستان مخاطب از بگو مگوهای شخصیت‌های اصلی متوجه وجود رازی نگفته بین ناصر و همسرش (ستاره اسکندری) می‌شد و در قسمت‌های پایانی این راز فاش می‌شد که فرزندان این خانواده از پرورشگاه به سرپرستی قبول شده‌اند. در ماراتن نوروزی این سریال به عنوان سریال برتر معرفی شد. همچنین تیتراژ آن را مهران مدیری کارگردان و بازیگر طنز سریال‌های تلویزیونی خواند.

یکی از بی حاشیه‌ترین سریال‌های نوروزی که تغییر و جا به جایی شبکه پخش کننده  شامل آن نشد «زعفرانی» به تهیه کنندگی ایرج محمدی، نویسندگی و کارگردانی حامد محمدی بود که برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در ایام نوروز تدارک دیده شد. در این سریال مهران احمدی، هادی کاظمی، نرگس محمدی، حدیث میرامینی، حسام محمودی، سید مهرداد ضیایی، حسین سلیمانی، شیدا خلیق، نوید خداشناس، امیر میرآقا و بهشاد شریفیان بازی می‌کردند.



** «قرعه» آنتن شبکه سه را نجات داد

همانطور که از نامش پیداست داستانی درباره قرعه کشی بین چند خانواده را روایت می‌کرد که همگی در یک محله قدیمی در تهران زندگی می‌کردند. نصرت بالایی و همسرش نصرت شخصیت‌های محوری این سریال را بازی می‌کردند. بعد از اینکه قرار شد «بیمار استاندارد» به شبکه یک رود، کنداکتور نورزی شبکه سه که پیشتر سریال «ویلا» به کارگردانی مرضیه برومند را در جدول پخش داشت، خالی ماند و مسئولان بر آن شدند تا «قرعه» که گزینه نوروزی شبکه پنج بود را جایگزین آن کنند.

در ابتدا قرار شد تا گروه سیروس مقدم و الهام غفوری آنتن خالی این شبکه را نجات دهند، اما بعد از چند روز غفوری در گفت‌وگویی این موضوع را رد کرده و گفت که این سریال را گروهی دیگر خواهند ساخت و او قصد دارد «سنگ پا» را برای رمضان بسازد. در هر حال «قرعه» در دفتر غفوری، اما با تهیه کنندگی محمود اتحادی و کارگردانی برزو نیک‌نژاد تولید و به پخش در شبکه سه سیما رسید. زمان کمی که نیک‌نژاد برای تولید این سریال در اختیار داشت باعث شد، سومین اثری که در تلویزیون کارگردانی می‌کند، به قدرت دو سریال قبلی‌اش نباشد.

استفاده از الگوی پایتخت و دردسرهای عظیم 1 و 2 نیز به این موضوع اضافه کرد. هدایت هاشمی در این اثر، نقشی را با رگه‌های تلفیقی باباپنجعلی و اوس موسی در سریال «پایتخت» بازی کرد که بسیار غلو آمیز تصویر شد. حمیدرضا اذرنگ، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، نسرین نصرتی، مریم سعادت، مهران رجبی، سحر ولدبیگی و هومن برق نورد از بازیگران این سریال بودند.


** «پادری» به نام نوروز و به کام رمضان

سریالی که برای پخش در ایام نوروز به نگارش درآمده و قرار بود در سیزده قسمت ساخته شود، بعد از تغییر نظر مسئولان صدا و سیما و حذف از جدول پخش نوروزی، با تغییری در تعداد قسمت‌ها برای رمضان آماده شد. «دودکش2» و «فروشگاه بزرگ» نام قبلی و انتخابی کارگردان بود که در نهایت به «پادری» رسید. قصه این سریال ادامه سری اول «دودکش» بود. قصه‌ای میان دو خانواده فیروز و نصرت با بازی هومن برق نورد و بهنام تشکر دو بازیگر اصلی این سریال بودند که کل‌کل‌هایشان بار طنز داستان را شکل می‌داد. سیما تیرانداز، نگارعابدی، امیرحسین رستمی، مجید یاسر، محمدرضا شیرخانلو و ... از بازیگران این سریال بودند. «پادری» به نویسندگی کوروش نریمانی،‌کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌   کنندگی سید محمود رضوی از شبکه یک سیما پخش شد.



** «برادر» یا «کیمیا»؟!

کارگردان سریال صد قسمتی «کیمیا» این بار با همان تیم تولید چه پشت صحنه و چه جلوی دوربین تولید «برادر» را برای رمضان در دست گرفت. برادر، داستان پدری به نام حاج کاظم از تجار سرشناس برنج ایران بود که دو پسر به نام‌های مسعود و ناصر داشت. پورشیرازی در نقش حاج کاظم بر حمایت از تولید ملی، فقط در زمینه تجارت برنج ایرانی فعالیت می‌کرد که به همین خاطر دشمنان زیادی داشت. آنها با اغفال ناصر وارد تجارت سالم حاج کاظم شدند و ماجرایی خانوادگی پلیسی را رقم زدند. حسین یاری، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، سهیلا رضوی، سوگل طهماسبی، مجید واشقانی، کاوه خداشناس، محمد رسول صفری، قدرت الله صالحی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی از بازیگران این سریال تلویزیونی بودند که به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی نعمت چگینی ساخته شد.



** «هشت و نیم دقیقه»؛ طرح موضوعی درباره ارث

نام این سریال دو بار دستخوش تغییراتی شد، در ابتدا «هشت و نیم دقیقه» و بعد «یکتا» و سپس به «هشت و نیم دقیقه» تبدیل شد. به گفته کارگردان انتخاب نام «هشت و نیم دقیقه» برای این سریال تعلیق بیشتری را ایجاد می‌کرد. اما یکتا شخصیت اصلی این داستان بود که در فراز و فرودهای زندگی قرار می‌گیرد و با صبوری از کنار همه آنها عبور می‌کند. در این سریال برای اولین بار به موضوع فقهی شرعی درباره ارث پرداخته شده بود و اطلاعاتی جدید را درباره اینکه اگر پسری زودتر از فرزندش از دنیا برود، هیچ میراثی از پدر نخواهد برد، به مخاطب داده بود. شبنم قلی خانی در نقش یکتا، سام درخشانی، آشا محرابی، پژمان بازغی، سیامک اصلسی از بازیگران این سریال بودند که به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید از شبکه دو سیما پخش شد.



** «سایبر»؛ نشان دادن فعالیت‌های پلیس فتا

جرایم رایانه‌ای و فعالیت‌های پلیس فتا در قالب سریالی 12 قسمتی به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی سعید کمانی در سال 94 تولید شد. روح اله کمانی نقش پلیس را در این سریال ایفاگر بود. از ابتدای تولید قرار بود تا «سایبری» با نام نهایی «سایبر» از شبکه پنج سیما پخش شود، اما به دلیل تغییر مدیریتی در سازمان صدا و سیما پخش این سریال به شبکه یک و سه محول شد و بعد از آن دوباره به شبکه پنج رفت و از آنتن همین شبکه تقدیم مخاطبان شد. روح اله کمانی،‌ نیلوفر شهیدی،‌ سارا منجزی، علی ثانی فر،‌ سجاد دیر مینا و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی بودند.



** «دوردست‌ها» و اتفاقی که برای «جمال اجلالی» افتاد

قصه «دوردست‌ها» به کارگردانی جواد ارشاد و تهیه کنندگی فریبا بانک توکلی داستان دختری گمشده بود که به دنبال پدر واقعی خود می‌گشت و در خلال ماجرا پای او به کارخانه پدر باز شد. دانیال حکیمی، هومن برق نورد، فاطمه گودرزی، ونوس حسن کانلی، بهرام ابراهیمی، مریم خدارحمی، کوروش سلیمانی، شهروز ابراهیمی، شمسی فضل الهی، فرشته سرابندی، سیامک اطلسی،، محمد عمرانی، صفا آقاجانی، حسین محب اهری، جواد زیتونی، مهوش وقاری،  از بازیگران «دور دست‌ها» بودند. یکی از حاشیه‌های حین تولید این سریال عارضه مغزی «جمال اجلالی» در دو ماه اخیر ضبط در شمال کشور بود که به لطف خداوند و با گذر زمان حال عمومی وی بهتر شد، اما کارگردان سکانس‌هایی از بازی اجلالی که هنوز مقابل دوربین نرفته بود را از این سریال حذف و قصه را طور دیگری هدایت کرد که به کلیت اثر لطمه نخورد. «دور دست‌ها» در 26 قسمت در فروردین 95 از شبکه یک سیما پخش شد.



** «چرخِ فلک»، قصه‌ای روزمره با محتوایی اخلاقی

اشتراک در قصه‌های پیاپی و داستان کلی، درگیری بازیگران در اپیزودها، انتخاب خوب بازیگران همه و همه حاصل تفکر سه کارگردانی بود که از مدیوم موفقشان در سینما به تلویزیون آمده بودند. «چرخ فلک» با نام قبلی «ز کردارها تا چه آید به چنگ» ابتدا به خاطر محتوای اخلاقی قصه‌هایش به قلم علیرضا طالب زاده یکی از گزینه‌های ماه رمضان شبکه سه سیما بود، اما بعد از تصمیم مدیران مبنی بر عدم پخش سریال از این شبکه به خاطر مسابقه‌های والیبال قرار شد تا در تاریخ دیگری پخش شود. نام هر اپیزود از این سریال بر اساس شخصیت محوری هر اپیزود شکل گرفته بود. باران، مینا، سارا، کامران، سید رضی و ... از اپیزودهای این سریال 28 قسمتی بودند. ساختار «چرخ فلک» به گونه‌ای بود که بازیگر فرعی اپیزود قبلی، بازیگر اصلی قصه در قسمت بعدی بود. مهران احمدی برای اولین بار در اپیزود «سید رضی» نقش یک روحانی را بازی کرد، همچنین امیر آقایی و حسین سلیمانی حضور در نقش تبعه‌ای از افغانستان را در این سریال تجربه کردند. اغلب بازیگرانی که بیشتر در سینما فعالیت می‌کردند به خاطر حضور کارگردان‌های سینمایی این اثر، بعد از چند سال حضور در سینما، در سریالی تلویزیونی حاضر شدند. مهران احمدی، سیاوش طهمورث، فرشته سرابندی، فرهاد بشارتی، شیدا خلیق، متین ستوده، مزدک رستمی، علی حمید نژاد، مسعود سخایی، مهرداد فلاحتگر، لیلا اوتادی، عباس غزالی، فتانه ملک محمدی، کیهان ملکی، اندیشه فولادوند، مینا جعفرزاده، امیر آقایی، حمیدرضا آذرنگ، لیلا اوتادی، میلاد کیمرام، آشا محرابی، شبنم مقدمی، کیهان ملکی، بهناز جعفری، حسین سلیمانی، لیندا کیانی، فتانه ملک محمدی، عباس غزالی، بهرام ابراهیمی، مهوش صبرکن، کامبیز دارابی، علیرضا جعفری، ترلان پروانه و ... از بازیگران این سریال بودند که در تابستان امسال از شبکه یک سیما پخش شد.



** «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» یا «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» ؟!

بعد از تولید «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، تب ساخت سریال‌های اینچنینی راه افتاد و «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» نیز در راستای همین آثار بود. سریالی برگرفته از داستان‌های اخلاقی و پندآموز پیرامون موضوعات و مسائل اجتماعی که بازگشت هر عمل خیر و شر را به انسان‌ها در همین دنیا نشان می‌داد. این سریال در 20 قسمت برای شبکه آی فیلم تولید شد، اما مدتی بعد مسئولان سازمان صدا و سیما تصمیم گرفتند تا این اثر را از شبکه دو سیما روانه آنتن تلویزیون کنند. در سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه کنندگی محمدهادی پروین بازیگرانی چون جمشید مشایخی، فرخ نعمتی، حسن جوهرچی، امید زندگانی، مهدی امینی خواه، مریم کاویانی، شهرام عبدلی، افشین سنگ چاپ، مجید واشقانی، امیر محمد زند، متین ستوده، رامین راستاد، سروش جمشیدی، اتابک نادری، مهری آل اقا، نسیم ادبی، گیتی قاسمی، نسرین نکیسا، حمید ابراهیمی، نیلوفر شهیدی، شهرزاد کمال زاده، سپیده خداوردی، بهار ارجمند، نبی ا... پیرهادی، فرج ا... گل سفیدی، سیاوش اشعریون و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.



** «ماه و پلنگ» یا «ستایش»؟!

«ملکا» شخصیت اصلی این داستان در جریان رفاقت و زندگی مشترک دچار تنش‌هایی شده و زندگی‌اش به دلیل انتقام از سمت دوست قدیمی‌اش از هم می‌پاشد. در جریان تولید این سریال که در سکوت خبری انجام شد، چند بار نام آن تغییر کرد و در نهایت احمد امینی «ماه و پلنگ» را به عنوان نام سریالش برگزید. فضای قدیمی سریال «ستایش» که در اغلب سریال‌های سعید مطلبی وجود دارد، این بار در «ماه و پلنگ» هم وجود داشت و به عبارتی نویسنده فضای ذهنی خود که شکل گرفته در دهه 50 بود را به تصویر کشیده بود. در میانه راه تولید این سریال، امینی و مطلبی در نامه‌ای سرگشاده به مسئولین سازمان صدا و سیما اعلام کردند که به دلیل ممیزی‌هایی که در این اثر اعمال شده است، حاضر به همکاری نبوده و از کارگردانی «ماه و پلنگ» انصراف دادند و تقاضا داشتند که حتی نامشان در تیتراژ درج نشود، اما با این حال سریال در جایی که باید به کار خود پایان داد. در این سریال داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، ویدا جوان، بیتا سحرخیز، پوراندخت مهیمن، علی شادمان و ... به ایفای نقش می‌پرداختند. سریال «ملکا» به تهیه کنندگی آرمان زرین کوب در فصل پاییز از شبکه سه سیما پخش شد.



** «لیسانسه‌ها» و علاقه صحت به «کلاه قرمزی»

داستان سه جوان با تحصیلات لیسانس که در یک خانه با هم زندگی می‌کنند در کنار موقعیت‌هایی کمدی و سر و شکل ساختاری که در کارگردانی سروش صحت دیده می‌شود، «لیسانسه‌ها» را شکل داد. هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، امیر کاظمی، امیرحسین رستمی، متین ستوده از بازیگران این سریال بودند. شاید علاقه صحت به مجموعه «کلاه قرمزی» باعث شد تا او برای انتخاب بازیگران اصلی سریال اخیرش به سمت دو صداپیشه محبوب این مجموعه عروسکی برود. هوتن شکیبا صداپیشه دیبی و کاظم سیاحی صداپیشه جیگر در «لیسانسه‌ها» نقش‌های محوری را ایفا می‌کردند. این سریال در دو فاز تولید شد. فاز اول در زمستان از شبکه سه سیما پخش شد و فاز بعدی در بهار و تابستان سال آینده روانه آنتن خواهد شد.
 

** «همسایه‌ها» و بازیگرانی که به دادش نرسیدند

داستان تعدادی همسایه که همگی در یک آپارتمان زندگی می‌کنند، کلیت این سریال به ظاهر کمدی را تشکیل می‌داد! آرش معیریان یک ماه این سریال را کارگردانی کرد و بعد از ضبط 6 قسمت ابتدایی، به دلایلی نامعلوم مهران غفوریان جایگزین او شد و بعد از آمدن غفوریان، گروه تولید تصویربرداری را از قسمت اول شروع کردند. اما حاشیه‌ها دست از سر این سریال برنداشت و بعد از پخش هفت قسمت از «همسایه‌ها» از شبکه دو سیما آن را راهی شبکه نسیم کردند! حتی با وجود بازیگرانی که سالها در حوزه طنز درخشیده بودند، باز هم این سریال نتوانست رضایت عموم مردم را به دست آورد و با شوخی‌های بی مزه آنها مواجه بود. جواد رضویان، مهران غفوریان، بهاره رهنما، سیروس گرجستانی، حسین سلیمانی، سیاوش گرجستانی، سپند امیرسلیمانی، نعیمه نظام دوست، آرام جعفری، سمانه پاکدل، محمود جعفری، پوراندخت مهیمن و اصغر سمسارزاده بازیگران اصلی سریال هستند.



** «آرام می‌گیریم» شروعی خوب و ادامه پر تکرار

قهرمان محور نبودن،‌ تعدد شخصیت‌های محوری و مکمل، استفاده از بازیگرانی که خود یک سریال را هدایت می‌کنند و ... نقاط مثبت این سریال بودند. روح اله سهرابی که پس از «خاکستر و برف» این بار در تلویزیون تجربه‌ای را رقم زده بود،‌ شروع خوبی برای این سریال در نظر گرفته بود و در معرفی کاراکترها موفق عمل کرد. اما در میانه راه او هم دچار خطاهایی شد و به تکرار افتاد. به دلیل تعدد لوکیشن و بازیگر دو کارگردان این سریال را کارگردانی می‌کردند. فرهاد گلی تهیه کننده این سریال 42 قسمتی بود. داریوش فرهنگ، آتیلا پسیانی، مجید صالحی، هوشنگ توکلی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، لیلا اوتادی، کامران تفتی، آشا محرابی، نگار عابدی، علی اوسیوند، محمد فیلی، مهدی سلوکی، میرطاهر مظلومی، شهرزاد کمالزاده، حمید هدایتی، مونا فرجاد، نسرین نکیسا، محمود مقامی، ارسلان قاسمی و ... از بازیگران این اثر بودند.



** «معمای شاه» و قصه زندگی خاندان پهلوی

همانطور که از نامش پیداست،‌ این سریال به زندگی محمدرضا پهلوی و حوادث دوران او پرداخت. خط اصلی قصه به زندگی شخصی و حکومتی خاندان پهلوی پرداخته شده بود، اما در کنار آن قصه زندگی محمود وزیری نیز به صورتی پررنگ نشان داده شده بود. از اتفاقات مهمی که در این سریال به آن در باکسی ویژه پرداخته شده بود،‌می‌توان به: دوره حکومت رضا شاه پهلوی و مرگ وی، معرفی محمدرضا به عنوان دومین شاه پهلوی،‌ ازدواج محمدرضا با فوزیه و تولد شهناز،  ورود ثریا به سریال «معمای شاه»، ورود آیت الله طالقانی به سریال، مرگ علیرضا پهلوی،‌ ،‌ ورود نخست وزیران پهلوی از جمله رزم آرا،‌ هژیر، اردشیر،‌مصدق، ورود شعبان جعفری، کودتای 28 مرداد،‌ تبعید مصدق، دستگیری فدائیان اسلام،‌ شهادت نواب صفوی و یاران،‌ شهادت دکتر فاطمی،‌ دستگیری توده‌ای ها، همکاری دو جانبه آیت الله کاشانی با مصدق،‌ سرگرمی‌های اشرف در این دوره و ... اشاره کرد. حسین نورعلی (محمدرضا پهلوی)، سعید نیک‌پور(دکتر احمد وزیری)، امیریل ارجمند (محمود وزیری)، مهراوه شریفی نیا (ثریا اسفندیاری)، حدیث فولادوند (فوزیه)، ساغر عزیزی (فرح دیبا)، گوهر خیر اندیش (طوبی)، رز رضوی (آذر اعتمادی)، آزاده اسماعیل‌خانی (نورآفاق)، نرگس محمدی  (گلنار)، یوسف صیادی (امیر مسعود)، باران زمانی (شهناز پهلوی)، علی فرجام فر (غلامرضا پهلوی)، شیرین ایزدی (شمس پهلوی)، علی شجره‌ (علیرضا پهلوی)، مژگان ربانی (اشرف پهلوی)، گیتی ساعتچی  (تاج الملوک)، جعفر دهقان (رضا شاه)، سپند امیرسلیمانی (اسدالله علم (جوانی)، عبدالرضا اکبری (فضل‌الله زاهدی)، اصغر معینی (دکتر محمد مصدق) و ... تعدادی از بازیگران این سریال تاریخی هستند. پخش این سریال از جمعه 15 آبان سال 94 در شبکه یک آغاز شد. این سریال در 60 قسمت 60 دقیقه‌ای به صورت هفتگی بروی آنتن شبکه یک می‌رفت و از چندین شبکه به فواصل زمانی مختلف بازپخش می‌شد و بد از مدتی در 24 مهرماه به صورت هر شبی روی آنتن همین شبکه رفت.



** «پرستاران»؛ نسخه ایرانی «پرستاران» استرالیایی

داستان خصوصی زندگی بیماران و پرستاران حاضر در یک بیمارستان، در دو فاز 25 قسمتی سریال «پرستاران» را شکل داد. فاز اول در حال پخش و فاز بعدی بعد از ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش می‌شود. علیرضا افخمی به دلیل انجام همزمان نویسندگی و کارگردانی این سریال،‌ در نیمه‌های راه کارگردانی را به شهرام شاه حسینی و محمودرضا تخشید سپرد و خود با نظارت بر کارگردانی، به نگارش متن‌ها مشغول شد. اوایل تولید این سریال خیلی‌ها آن را به نسخه ایرانی سریال «پرستاران» که محصول کشور استرالیا بود، تشبیه کردند و داوود هاشمی تهیه کننده در گفت‌وگویی با فارس گفت: پرستاران نسخه ایرانیزه شده پرستارانی است که در گذشته دیده بودید. به دلیل حجم بالای بازیگر در این سریال، گروه تولید در لوکیشنی به ساخت و نصب دکور مشغول شدند و همین موضوع پروسه تولید را دو چندان کرد. «پرستاران» به سفارش وزارت بهداشت تهیه و تولید می‌شود. فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، الناز حبیبی، عاطفه رضوی، سیاوش خیرابی، مهوش صبرکن، فریبا نادری، مهدی صبایی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، حسین سلیمانی، ایمان باقری، مریم یوسف از بازیگران این سریال در حال پخش هستند.


منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین