کد خبر: ۷۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی گفت:"ارسال پیامک مربوط به تخلف و میزان جریمه اعمال شده برای رانندگان متخلف" در این قبیل نقاط در کوتاه ترین زمان ممکن از جمله تصمیمات کارگروه مذکور بوده است.
ناطقان:علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه  به تمهیدات ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای کاهش تصادفات در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده در حال حاضر حدود 3 هزار و 420 نقطه حادثه خیز و پر تصادف توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با هماهنگی و همکاری دستگاه ها شناسایی شده است. 

وی گفت: از این تعداد1هزار و585 نقطه بعنوان نقاط اولویتی مورد شناسایی شده و مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در جلسه اخیر کارگروه رفع موانع و نارسایی‌های مرتبط با نقاط حادثه خیز جاده ای جهت افزایش ضریب ایمنی در این قبیل نقاط تصمیمات قابل توجهی اتخاذ شد.

ساوری ادامه داد: از جمله مقرر شد در روزهای قبل از شروع ایام تعطیلات نوروزی با هدف کاهش و پیشگیری از تصادفات جاده ای نسبت به "آشکاری سازی نقاط پر تصادف" به تعداد 1هزار و 585 نقطه اقدام شود.

وی توضیح داد: البته لیست این نقاط پرتصادف به تفکیک استان‌ها و شهرستان‌ها دقیقا مشخص و احصا شده و به مسئولین ذیربط نیز ارسال شده است. 

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: علاوه بر آشکارسازی نقاط پرتصادف، مقرر شده است که نسبت به "فعال سازی دوربین‌های ترافیکی" و ثبت تخلفات رانندگی در نقاط مذکور و رفع نواقص احتمالی دوربین‌های موجود نیز اقدام شود.

ساوری ادامه داد: علاوه بر آن "ارسال پیامک مربوط به تخلف و میزان جریمه اعمال شده برای رانندگان متخلف" در این قبیل نقاط در کوتاه ترین زمان ممکن از جمله تصمیمات کارگروه مذکور بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تصمیمات و اقدامات کارگروه مذکور بدون هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها اساسا منتج به نتیجه نخواهد شد. فلذا با هدف جلب و جذب همکاری دستگاه‌ها در این رابطه ابلاغیه ای به روسای کل محترم دادگستری استان‌های سراسر کشور، معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان‌های سراسر کشور و همچنین رئیس پلیس راهور ناجا، مسئولین ذیربط وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و ... ارسال و بر ضرورت اجرای تصمیمات تاکید شده است.

وی افزود: هشدار به رانندگان برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دراین قبیل نقاط جزو ضرورت‌های مهم بوده و امیدواریم با رعایت رانندگان محترم در سال جاری شاهد کمترین آمار تصادفات به ویژه در نقاط پر تصادف مذکور باشیم.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین