کد خبر: ۷۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
در پی پیشروی نیروهای مقاومت در عراق و سوریه روند عقب‌نشینی گروهک های تروریستی از مناطق اشغالی این کشورها شتاب بیشتری گرفته است؛ در پی پاکسازی کامل این مناطق آزادشده روز به روز با حقایق بیشتری از نحوه اقدامات نظامی تروریستها در عراق و سوریه آشنا می‌شویم.
ناطقان: نیروهای نظامی عراق در ادامه پاکسازی کامل مناطق آزادشده شهر موصل و حوالی آن به تازگی یک اردوگاه آموزشی بزرگ تروریست های داعش را در عمق 10 متری زیر زمین در مناطق جنوبی شهر موصل کشف کردند.

داعش

بنا به گزارش نیروهای عراقی ارتقاع تونل ورودی این اردوگاه به اندازه‌ای پایین است که برای ورود به آن باید تا چند متر به صورت سینه‌خیز حرکت کرد.


در محوطه داخلی این اردوگاه وسایل و تجهیزات زیادی وجود دارد که برای آموزش های سخت بدنی به کار گرفته می‌شده است؛ یکی از فرماندهان ارتش عراق درباره برخی از این تجهیزات به خبرنگاران توضیح می‌دهد که در بخشی از برنامه آموزشی که در این اردوگاه اجرا می‌شده است، عناصر گروهک های تروریستی می‌بایست به صورت سینه خیز از داخل این بشکه‌ها عبور می‌کردند وهمان‌گونه که مشاهده می‌شود روشنایی آن نیز با موتور برق تأمین می‌شود.

داعش


این فرمانده نظامی می‌افزاید که تجهیزات و وسایل موجود در این اردوگاه زیرزمینی نشان می‌دهد که تمام امکانات مورد نیاز در اختیار گروهک های تروریستی قرار گرفته و هیچ کمبودی در این زمینه نداشته‌اند.



بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که بیشتر عناصری که در این مکان آموزش های عملیات انتحاری و آدم‌کشی را فراگرفته‌اند عناصر خارجی گروهک های تروریستی بوده‌اند که پس از اتمام برنامه آموزشی برای عملیات‌های نظامی به سراسر عراق و سوریه اعزام می‌شدند.

داعش

پلیس عراق نیز پیش از این گزارش داد که در منطقه «خسفه» در نزدیکی موصل یک گور دسته جمعی با 4 هزار جسد کشف کرده‌‌ که  این بزرگترین گور دسته جمعی است که تاکنون در عراق پیدا شده‌ است.


این گور دسته‌ جمعی در نزدیکی جاده موصل-بغداد و در هشت کیلومتری موصل یافت شده  که بنا به گزارش منابع محلی بررسی‌های اجساد نشان می‌دهدکه بیشتر این قربانیان با ضرب گلوله و همزمان به قتل رسیده‌اند.

داعش


نیروهای عراقی پس از سه ماه از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل موفق شدند که  بخش شرقی شهر موصل را در اواخر ماه ژانویه سال جاری را به طور کامل آزاد کنند و همچنین حیدرالعبادی فرمانده کل قوا عراق روز 17 فوریه فرمان آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را صادر کرد.
داعش

با پیشروی های سریع و گسترده نیروهای عراقی و متحدانش برای آزادسازی آخزین پایگاه داعش در عراق، گزارش های اخیر از اوضاع درونی تروریست های داعش حاکی است که ابوبکر البغدادی سرکرده اصلی این گروه ضمن پذیرش شسکت در عراق و به ویژه شهر موصل به عناصر داعش دستور داده که مناطق شهری را ترک کنند و برای مقاومت بیشتر به مناطق کوهستانی پناه ببرند.



منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین